נדחה ערעורו של אביעד משה: "ראוי לכל שנת מאסר שנגזרה עליו"

העליון דחה את הערעור שהוגש על הרשעתו של אביעד משה בניסיון הרצח של שירה איסקוב. השופט אלרון: "תיעוד של תקיפה כה אלימה, כה אכזרית – איני זוכר בכל שנותיי בכס השיפוט"
גילי סיוון-כהן |
אביעד משה בדיון קודם בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון, דחה פה אחד את ערעורו של אביעד משה על הרשעתו בניסיון לרצח רעייתו דאז – שירה איסקוב, ובעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והתעללות בקטין או בחסר ישע. ערעורו על חומרת העונש שנגזר עליו נדחה אף הוא.

תחילה, נדחתה בקשת באי-כוחו של משה להוספת ראיה – חוות דעת פסיכיאטרית. נקבע כי אין ממש בטענה לכשל בייצוגו של משה תוך שהודגש כי ההגנה בחרה, באופן מושכל, שלא להגיש חוות דעת פסיכיאטרית ולא למצות קו הגנה זה. מטעם זה, בשילוב עם שיקולי סופיות הדיון והעובדה שחוות הדעת אינה בעלת משקל סגולי של ממש – הבקשה נדחתה. עוד נקבע, כי כוונתו של משה להביא למותה של איסקוב הוכחה מעבר לכל ספק סביר.

טענותיו של משה לעניין הרשעתו בהתעללות בבנם המשותף נדחו גם כן, תוך שהשופט אלרון מנמק כי בהתחשב בפסיקה קודמת הוא אינו סבור שבנסיבות אלו הרשעתו בעבירה זו היא תקדימית כנטען. משכך קבע כי: "בחירת המערער שלא לחדול ממעשיו או להרחיק את הילד מהזירה, כפתה עליו, הלכה למעשה, לא רק להיות עד לזוועה שהתחוללה אלא גם להיות חלק מההתרחשות עצמה. בפרט, בהתחשב בפערי הכוחות העצומים שבין המערער לילד והתלות המוחלטת שלו בהוריו בגיל זה".

שירה איסקוב

"המשיך במעשיו ללא רחם"

השופט אלרון הוסיף וקבע כי לא נפל פגם בכך שמשה הורשע בעבירת ניסיון לרצח וגם בעבירת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

ביחס לטענותיו של משה על חומרת עונשו, השופט אלרון נימק כי ישנם מספר היבטים המצדיקים ענישה ברף הגבוה. בכלל זה, מדיניות הענישה המחמירה הנהוגה בגין עבירות אלימות בין בני זוג. הודגש, כי אמירתו החוזרת ונשנית של בית המשפט העליון בדבר הצורך בענישה מחמירה בגין עבירות אלימות בין בני-זוג, אינה מן השפה ולחוץ ומדובר בכורח המציאות. עוד צוינו חומרת מעשי האלימות והימשכותם, וכן הנזק הרב שנגרם לאיסקוב ולבנם המשותף.

פסק הדין נחתם בדבריו של השופט אלרון: "אף אני הקשבתי להקלטת האירוע […] המתעדת חוויה מזעזעת. הלמות המערוך אשר צליל פגיעותיו בגולגולתה של המתלוננת ובחלקי גופה האחרים עדיין נשמעות באוזניי כאילו התקבעו להן מאז. מתערבבים להם צלילי החבטות, זעקות המתלוננת ובכיו של הילד הניצב חסר אונים למול השבר הנורא של אביו החובט באימו לקול זעקותיה, בעוד היא מבקשת את רחמיו, והוא ממשיך במעשיו ללא רחם. מחזה נורא שבנוראים. בשנותיי על כס השיפוט דנתי במאות, אם לא באלפי, תיקי אלימות קשים ופשע חמור – ותיעוד של תקיפה כה אלימה, כה ממושכת, כה אכזרית – איני זוכר […] המערער ראוי לכל שנת מאסר שנגזרה עליו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף אלרון


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות