חברת התעופה ביטלה טיסה וניתקה קשר – האם מגיע ללקוחות פיצוי?

לקוחות טוענים כי התבטלה טיסתם מישראל ללונדון והם זכאים לפיצוי. להגנתה אומרת "וויז אייר" כי מגפת הקורונה היא שגרמה לשיבוש ומשכך אינם זכאים לכל תשלום
אייל חן |
ייבוא סם
אילוסטרציה envato

הקיץ מתקרב בצעדי ענק ועימו גם הטיולים לחו"ל, אולם גם ביטולי הטיסות החד צדדים של חברות התעופה שלעיתים הורסות טיולים שלמים.

באחרונה, בית משפט הורה לחברת "וויז אייר" לפצות בכעשרת אלפים שקלים כולל הוצאות משפט שני נוסעים שתיכננו טיול בן שבועיים בלונדון ובסקוטלנד ויום לפני טיסתם בוטלה והחברה לא הציעה להם כל טיסה חילופית.

על פי התביעה, בחודש ספטמבר האחרון, התבטלה טיסה של התובעים אצל "וויז אייר" מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה גטוויק בלונדון.

משהתבטלה הטיסה, הנתבעת לא הציעה לתובעים טיסות חלופיות ולא הגיבה לאף ניסיון שלהם ליצור עימה קשר.

התובעים ניסו במשך כל הערב והלילה לאתר נציג מהחברה על מנת לברר עימו פשר הביטול ולקבל סיוע בחלופות, אך לשווא שכן איש לא הגיב לפניותיהם.

השניים הצליחו בעצמם למצוא טיסה חלופית אולם היא היתה יקרה הרבה יותר וגם הם הפסידו קרוב ליומיים שהייה בלונדון וכספים ששילמו על בית מלון.

רק כעבור יותר מחודשיים החברה החזירה לתובעים את הסכום ששולם ללא כל פיצוי.

מחסור בכוח אדם

חברת "וויז אייר" טענה בכתב ההגנה כי בעקבות מגפת הקורונה נוצר מחסור בכוח אדם בחברות התעופה, מחסור שלא הצליחו לגייס במקומו כוח אדם עד יום הטיסה.

עוד הוסיפה החברה כי התובעים לא זכאים לפיצוי. הם גם הוסיפו כי דרך טיפול החברה בתלונת התובעים לא הייתה יעילה והסיבה לכך היא הקשיים הדרסטיים שמגפת הקורונה גרמה להם.

השופטת דחתה את טענות החברה כי היא אינה חייבת בפיצוי כלשהו וציינה כי הטיסה נשוא התובענה נערכה בחודש ספטמבר 2022, ואין לקבל את הטענות בדבר חוסר בכוח אדם שמקורו במגפת הקורונה.

"ככל שבנתבעת קיים חוסר בכוח אדם שאינו מאפשר לה לעמוד במטלותיה, תתכבד ותפחית את מספר הטיסות שהיא מפעילה כך שיתאמו לכוח האדם הקיים… מעדויות התובעים עולה כי הם לא קיבלו סיוע כלשהו מהנתבעת, כפי שנדרש ממנה בחוק, שלא לומר, כפי שמתבקש מספק שירות שמעוניין שלקוחותיו יהיו לקוחות חוזרים", כתבה השופטת בפסק הדין והורתה לחברה לשלם פיצוי לדוגמא בשל התנהלות מחפירה ומזלזלת, החזר כרטיסי הטיסה החלופיים וכן פיצוי בהתאם לתוספת הראשונה בחוק.


עו"ד יורם ניצן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות