הרשעה נוספת בפרשת דיפנסיב שילד

עודד שכנאי, שהיה שותף של גל הירש ואחרים בחברה, הורשע בביהמ"ש השלום בעבירות מס במסגרת הסדר טיעון. הוא צפוי לרצות 9 חודשי עבודות שירות וקנס
רונן לוי |

בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע על פי הודאתו את עודד שכנאי בביצוע עבירות מס.

הצדדים יעתרו לעונש של 9 חודשי מאסר, שירוצו על דרך של עבודות שירות בכפוף לקבלת חוות דעת הממונה על עבודות שירות, וקנס בגובה של 900 אלף שקלים.

במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים הגישה היום פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב אישום מתוקן ממנו עולה כי בין השנים 2009-2007 פעל שכנאי, בשותפות עם גל הירש, יניב אדם ומיכאל בנימיני, למתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה.

שכנאי פעל בגיאורגיה, בין היתר, באמצעות חברה פנמית בשם ארטיסטי שבבעלותו.

השמטת הכנסות

במהלך השנים 2008-2009, עת היה שכנאי תושב מדינת ישראל, נצמחו לחברת ארטיסטי רווחים מהשותפות בהיקף של למעלה מ-5.4 מיליון שקלים. הכנסות אלו הועברו לחשבונות בשוויץ, ללא שדיווח עליהן למס הכנסה ותוך שהוא עורך דו"חות מס לא נכונים בהם השמיט הכנסות עליהן נדרש לדווח. בנוסף, מסר ידיעות לא נכונות לגבי עניינים המשפיעים על חיובו במס.

השופט איתן קורנהאוזר מבית משפט השלום בת"א הרשיע בהתאם להודאתו את שכנאי בשתי עבירות של מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר, בהתאם לסעיף 217 לפקודת מס הכנסה.

הצדדים יעתרו לעונש מוסכם של 9 מאסר שיומרו בעבודות שירות וקנס של 900 אלף שקלים, זאת לאחר הסדרת חוב המס בהיקף של מיליוני שקלים מול רשות המיסים.

שכנאי נאשם בפרשת "דיפנסיב שילד", שבה נאשמים גם גל הירש ומיכאל בנימיני (אשר התיק בעניינו הותלה). בנוסף, במסגרת הפרשה, במהלך חודש אוקטובר 2021, הורשע יניב אדם, שותף נוסף בפרשה, בביצוע עבירות מס.


לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן קורנהאוזר


עו"ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות