השפריץ מים על השכן ומצא עצמו במעצר

בקשת מעצר חריגה הובאה לביהמ"ש, לאחר שאדם שהשקה את עציציו השפריץ מים על שכנו. התביעה ביקשה, בין השאר, צו למניעת השקיית עציצים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

המשטרה עצרה אדם בגין השפרצת מים על שכנו והביאה אותו אזוק בידיו וברגליו לדיון בבית המשפט וביקשה בין השאר צו למניעת השקיית עציצים.

השופט ציון סהראי שם סוף לפיאסקו, שחרר אותו ללא תנאים וטען כי בסרטון רואים אדם אחר ש'משפריץ את המים'. "בנסיבות שבפניי לא היה מקום להחזיק את המשיב במעצר יממה שלמה או בכלל", כתב השופט בהחלטתו.

לפני מספר שבועות התלונן אדם במשטרה כי שכנו ואדם נוסף משפריצים עליו מים בכוונה, השוטרים הגיעו למקום עצרו את אחד מהשניים לחקירה ובתום החקירה הוא נכלא בגין תקיפה והיזק לרכוש במזיד לאחר שמהעציצים שלו נזלו מים.

לאחר לילה במעצר הובא החשוד להארכת מעצר בבית המשפט שם לאחר שהציג סרטון, אמר נציג המשטרה: "המתלונן טוען ששניהם מתנכלים לו ושופכים עליו מים בכוונה. האירועים האלה חוזרים על עצמם, אני הצגתי פה רק שני אירועים. מדובר על התנכלות מתמשכת. אם יש התנכלות כזו, אף אחד לא היה רוצה שכן כזה" וביקש לשחרר אותו בתנאים של אי יצירת קשר עם המתלונן, במישרין ובעקיפין, למשך חצי שנה וכן שהחשוד יימנע מהטרדת המתלונן, ולא ישקה את העציצים באופן שהמים יטפטפו על העסק של המתלונן.

"אין פשיעה ברחובות?"

הסנגור, תהה בכלל על המעצר מלכתחילה ואמר בבית המשפט: "אין פשיעה ברחובות? אין גופות? אין עבריינות? אין הסבר לכך, הרי אלה תנאים של קצין ממונה, ממילא שהתנאים לא הגיוניים של לא להשקות עציצים, הרי אין חשד סביר… גם אם יש חשד סביר, זה עדיין לא תיק שבן אדם בלי עבר פלילי ישן לילה במגרש הרוסים "חמישה כוכבים". נגיד שיש חשד סביר, למה הוא היה צריך לעבור את ה"תענוג" הזה של לישון במיטת פשפשים? אבל אין חשד סביר".

השופט סהראי, קיבל את דברי הסנגור ושיחרר את החשוד בהשפרצת מים ללא כל תנאי וציין כי עיון בתיק החקירה ובסרטון שהוצג, מעלה כי אין חשד סביר לעבירה המיוחסת לחשוד.

אף אם היה חשד סביר למעשה המיוחס לו (וכאמור, אין זה המצב בעניינו של המשיב), לא היה מקום להותירו במעצר מאתמול ועד היום, וניתן וראוי ואף חובה היה על קצין החקירות להורות על שחרורו בתנאים, אם סבר כי קיים חשד סביר כנגד המשיב, שכן המעשה המיוחס לו איננו מצדיק הותרתו במעצר", אמר השופט.

עוד הוסיף השופט: "הדברים נכונים קל וחומר, כאשר מי שהחזיק בצינור והתיז מים על המתלונן כלל לא זומן לחקירה וממילא לא נעצר. כל "חטאו" של המשיב היה שעמד ליד אותו אדם, הא ותו לא. חירותו של אדם היא אבן יסוד בשיטת המשטר בישראל, ולא ניתן לפגוע בה ללא הצדקה או צורך. שוכנעתי, כי בנסיבות שבפניי לא היה מקום להחזיק את המשיב במעצר יממה שלמה או בכלל".


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות