הוגשה בקשה לפירוק העמותה שמפעילה את הפועל חולון כדורסל

יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים מבקשת מביהמ"ש להורות על פירוק עמותת סלעים איתנים המפעילה את קבוצת הכדורסל הפועל חולון בעקבות ליקויים בהתנהלותה
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים הגישה בקשה לבית משפט למתן צו פירוק לעמותת סלעים איתנים המפעילה את קבוצת הכדורסל הפועל חולון בעקבות ליקויים שנמצאו בהתנהלות העמותה ובכלל זה חלוקת רווחים אסורה ושימוש פרטי בנכסי עמותה

יחידת רשם העמותות והחל"צ ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, קיימה הליך פיקוח בעניינה של עמותת סלעים איתנים (ע"ר), עמותה לקידום ספורט כדורסל הבוגרים בעיר חולון (ע"ר), המחזיקה בקבוצת הכדורסל הפועל חולון, אשר משחקת בליגת העל בכדורסל.

דוח תוצאות פיקוח מיום 2 במאי 2023 קבע, כי בהתנהלות העמותה נמצאו ליקויים מהותיים, המהווים עילת פירוק בהתאם לחוק העמותות, ולפיכך תיק העמותה הועבר להמשך טיפול יחידת אכיפה ובקרה של רשות התאגידים, אשר הגישה, בקשה למתן צו פירוק כנגד העמותה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. במקביל להגשת בקשת הפירוק לבית המשפט הגישה יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים בקשה דחופה, בהסכמת העמותה, למינוי בעל תפקיד לעמותה, על מנת שהקבוצה לא תינזק.

יחידת העמותות והחל"צ ויחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים פועלות בשיתוף פעולה ושילוב כוחות להגשמת התפיסה, לפיה יש להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל"צ ולחזק מגזר זה והכל לטובת קידום האינטרס הציבורי ושמירה על כספי הציבור.

עוד בכותרות: מדוע הכח רמת גן לא תקבל רישיון עסק?

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את עתירת קבוצת "הכח עמידר רמת גן" ובעליה, נמרוד ורד, לביטול החלטת המשטרה ועיריית רמת גן שלא להעניק רישיון עסק לאצטדיון וינטר. זאת, מאחר ובעליה הקודמים של הקבוצה, גל יוסף, מהווה עדיין חלק מהמקום ומקיים שם פעילות פלילית המסכנת את שלום הציבור ובטחונו.

לטענת העותרים, לאחר שהקבוצה קרסה כלכלית והוגשה בקשה לפירוק החל"צ (חברה לתועלת הציבור), התגבשה קבוצת משקיעים, ובראשם נמרוד ורד, להצלת מועדון הכדורגל בעל ההיסטוריה המפוארת. קבוצת המשקיעים, אשר הפכה לבעלי מועדון הכדורגל המדובר, החלה בתכנית הבראה אשר במסגרתה ביקש לקבל רישיון עסק להפעלת איצטדיון "וינטר" ברמת גן. בקשה זו סורבה ע"י המשטרה והעירייה. לטענת המשטרה, אשר יוצגה ע"י עורכת הדין מאיה לויאן מפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), יש בידיה מידע מודיעני חסוי, עדכני ומבוסס, המראה כי יוסף ממשיך בפעילות עבריינית בבית העסק ומנצל את האצטדיון והנכסים בתוכו לקיום פעילות פלילית. על כן, בסמכותה למנוע מתן רישיון לעסק, על מנת להבטיח את שלום הציבור ובטחונו.

השופט עמית קובי ורדי מבית המשפט המחוזי בשבתו כבית המשפט לענינים מנהליים בתל אביב קיבל את עמדת המשטרה וציין כי "בסופו של יום, לב העניין, הינו הקשר של העותרים ושל העסק למר יוסף ולפעילותו העבריינית הנטענת של מר יוסף והכל בהתבסס על החומר המודיעיני החסוי שעל פיו יקום או יפול דבר, ובמקרה זה מידע זה מצביע אכן על כך שמר יוסף עדיין מעורב בעסק, מקיים קשר, שאינו רק חברי, עם מר ורד ומנצל את האצטדיון והנכסים בתוכו לקיום פעילות פלילית ולכן אין מקום להתערב בהחלטת המשטרה הסבירה בנסיבות העניין לסרב ליתן רישיון לעסק.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות