עד המדינה מפרשת "ברנוער" מסתבך שוב

זיו חן, שנודע בעבר כזאור חנקשייב, נשלח לקהילה סגורה לצורך שיקומו, אך נמלט משם ונתפס כשברשותו אופנוע גנוב. כעת הוא עומד לדין פעם נוספת
גילי סיוון-כהן |
זאור חנקשייב בר נוער רצח
זאור חנקשייב בדיון קודם בביהמ"ש, יוני 2020. צילום: פלאש 90

זיו חן, שבעבר זכור כזאור חנקשייב, מי שסיכל את חקירת הרצח ב"ברנוער" בהיותו עד המדינה, ממשיך להסתבך. בחודש ספטמבר האחרון הוא הואשם במקרי תקיפה וגניבת תיקים מנשים בבני ברק, בית המשפט החליט לתת בו אמון ושיחרר אותו לקהילה סגורה לשיקום, אבל גם משם הוא ברח ונתפס לאחר שגנב אופנוע.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב, בחודש ספטמבר האחרון הוגש כנגד חן, כתב אישום אשר ייחס לו 3 אישומים ובקשת מעצר בגין עבירות של קבלת רכב גנוב, תקיפה כדי לגנוב, גניבה ועוד.

חן נעצר ומעצרו הוארך מעת לעת, אולם הוא לא ויתר והגיע עד בית משפט העליון שהחליט לתת משקל מכריע להליך השיקום והורה על שחרורו לחלופת מעצר בקהילה הטיפולית "אילנות".

הוא החזיק שם מעמד חודשיים ולפני מספר שבועות דיווח נציג הקהילה הטיפולית על בריחתו של חן מהקהילה וזאת מבלי שקיבל אישור.

מהראיות בתיק עלה כי באותו היום בו עזב חן את הקהילה, חנה קטנוע ברחוב הארבעה בת״א והוא הצליח תוך זמן קצר לגנוב אותו ונסע בו עד יום שבת שעברה כאשר הבחין שוטר בחן כשהוא רוכב על הקטנוע והחל לנסוע אחריו וזה הגביר את מהירות נסיעתו, כאשר הוא עצר את הקטנוע התקדם השוטר לעברו וביקש מהמשיב להזדהות ובמהלך הזיהוי החל המשיב להתנגד למעצר באופן שגרם לכך שהמשיב והמשיב התגלגלו על החול במורד הגבעה בה היו וכהוצאה מכך נגרמו חבלות לשוטר.

9 הרשעות קודמות

למקום הגיעו שוטרים נוספים והוא נעצר, נחקר והודה כי הפר את ההוראה החוקית בכך שעזב את חלופת המעצר ואף הודה כי רכב על הקטנוע.

חן, זכור עת שמו היה חנקישייב ששימש כעד המדינה בפרשת הברנוער שבדה ראיות והפליל אדם חף מפשע ובעקבות כך הוא נשלח לחמש וחצי שנות מאסר בגין שיבוש הליכי משפט, בידוי ראיות, קבלת דבר במרמה ומסירת ידיעה כוזבת.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציין נציג יחידת התביעות כי לחובתו של חן 9 הרשעות קודמות הכוללות עבירות התפרצות לדירות, גניבה, הפרת הוראה חוקית, עבירות נהיגה, הפרעה לשוטר, הוא ריצה עונשי מאסר לתקופות ארוכות בגין עבירות בהן הורשע.

"הנאשם אשר קיבל הזדמנות פו מבית המשפט העליון להתחיל ולשקם את חייו, בחר במקום לנצל את האמון שניתן בו למעול באמון זאת בכך שהפר את חלופת המעצר ברגל גסה, ואף הגדיל לעשות עת ביצע עבירות נלוות חמורות לא פחות. לאור האמור, הנאשם מהווה סכנה ממשית לשלום הציבור ולרכושו ולפיכך יש לעוצרו עד תום ההליכים המשפטיים, ללא מתן אפשרות לחלופת מעצר", נכתב בבקשה.


עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות