פיזיותרפיסט מכבי תל אביב תובע אוהד הפועל: "תקף אותי"

אלכסיי פיסמן דורש מהאוהד יואב עמיר פיצוי של 100 שקלים בעקבות פגיעתו בו במהלך דרבי בין שתי הקבוצות שהתקיים לפני 4 שנים: "התנהגות ברברית"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Evanto

אלכסיי פיסמן, פיזיותרפיסט מכבי תל אביב, הגיש לבית משפט השלום בעיר תביעה בסך 100 אלף שקלים נגד אוהד הפועל תל אביב, יואב עמיר שתקף אותו בדרבי שנערך לפני 4 שנים. עמיר טרם הגיש כתב הגנה.

על פי התביעה, במהלך משחק בין מכבי להפועל שהתקיים בהיכל קבוצת שלמה, החל הנתבע לקלל את התובע בקללות וגידופים קשים, וזאת אך בשל היות התובע איש הסגל של הקבוצה היריבה. בשלב מסוים, לאחר שהתובע לא הגיב בצורה הנראית לעין לקללות של הנתבע, החל הנתבע לאיים על התובע, שאם האחרון לא יזוז ממקומו, הנתבע יפגע בו פיזית. לאחר שהתובע לא הגיב גם לאיומים של הנתבע, האחרון תקף את התובע בכך שדחף בחוזקה את ראשו של התובע ומיד לאחר מכן דחף את פלג הגוף העליון של התובע, תוך המשך קללות וגידופים.

"התנהגות ברברית זו של הנתבע איננה ייחודית לאירוע התקיפה אלא מדובר בהתנהלות שגרתית של הנתבע והיא מוכרת היטב לקהילת אוהדי כדורסל בארץ. הנתבע הוא אוהד נלהב של קבוצת הפועל תל-אביב, אולם את אהבתו לקבוצה הוא בחר להביע באמצעות אלימות כלפי שחקני הקבוצות היריבות ואנשי הסגל שלהן, שעה שקבוצת מכבי תל-אביב ואנשיה זוכים ליחס "מיוחד", נכתב בתביעה.

השפלה בציבור

בתביעה מצוין כי לאחרונה קיבל פיסמן את הודעת גורמי התביעה המשטרתית על כך, שהוחלט לערוך את ההסדר המותנה עם עמיר. עוד יצוין, כי למיטב ידיעת התובע, סמוך לאחר אירוע התקיפה החליט בית משפט השלום בתל-אביב על הרחקת הנתבע ממשקי כדורסל עד לסוף העונה.

פיסמן שתובע גם בגין לשון הרע, ציין כי עד לאירוע התקיפה לא הייתה לו כל חשיפה ברשתות החברתיות ובמדיה ומיד לאחר אירוע התקיפה התמלאה הרשת בכתבות עם התיעוד החזותי של התקיפה.

"עד היום כתבות אלה הן המידע העיקרי הקיים ברשת אינטרנט על התובע. מטבע הדברים, השפלתו לעיני אלפי אנשים איננו המידע שהתובע היה רוצה שיפורסם בדף הראשון של תוצאות החיפוש של שמו בגוגל, בוודאי כשמדובר במידע היחיד שקיים אודות התובע באינטרנט", ציין בתביעה, "מטרתם הבלעדית של המעשים, גם המילוליים וגם הפיזיים, הייתה להשפיל את התובע לעיני כול וזאת בשל השתייכותו לסגל הקבוצה היריבה. למרבה הצער, מטרה זו הושגה וזאת ניתן לראות הן מתיעוד האירוע והן מהמסרים הרבים שקיבל התובע לאחר האירוע".


עו"ד יעל בן דוד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות