בגלל שביקשה לנתק קשר – המכר הפך אובססיבי

תושב בת ים, 62, נאשם כי הטריד צעירה בת 23, שלח לה הודעות מאיימות ואף חתך את צמיגי רכבה, משום שביקשה לסיים את קשר הידידות שהיה ביניהם
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

חיזור גורלי. תושב בת ים בן 62 עזר כלכלית לצעירה בת 23, עד שזו החליטה לסיים את הקשר בינהם ומאותו רגע הוא הפך להיות אובססיבי וכפייתי כלפיה, הטריד אותה בכל דרך שהיא כולל חיתוך צמיגי הרכב שלה, ושל אמה ושכניה לבניין וכן שלח אליה הודעות מאיימות וכן תקף אותה. כעת הוגש נגדו כתב אישום הכולל לא פחות מ-15 אישומים ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות שלוחת שפלה מרכז, שמייחס לנאשם 15 עבירות שעניינן חבלה במזיד לרכב, איומים, הפרת הוראה חוקית, הטרדה ועוד בין הנאשם לבין הצעירה יש היכרות מוקדמת בת 5 שנים, במסגרתה היו השניים מיודדים והוא בין היתר סייע למתלוננת כלכלית. לפני מספר חודשים ביקשה לסיים את הקשר איתו ומאז היא הפכה להיות קורבן להטרדות ואיומים מצידו, כאשר הוא עשה כל שביכולתו למנוע את סיום הקשר ומשך את תשומת ליבה תוך פגיעה ברכושה וברכוש אימה וגם בכלי רכב של השכנים בבניין שלהם בעלי רכב דומה.

באחת הפעמים, קבע הנאשם לדבר עם המתלוננת והגיע ברכבו והמתלוננת נכנסה וישבה במושב הנוסע שלצד הנהג. או אז, קיבלה המתלוננת שיחה במכשירה הנייד והנאשם דרש ממנה להראות לה מי התקשר אליה ובמקביל תפס את שיערה בידו ומשך בשיערה בחוזקה, הצמיד את ראשה למוט ההילוכים ברכבו ואמר לה "עכשיו אני הורג אותך מכות אם את לא מראה לי מי התקשר". המתלוננת ניסתה להרגיעו, אולם הנאשם הוסיף ומשך בשיערה ולא איפשר לה לזוז, עד שלבסוף הצליחה המתלוננת לברוח מרכבו יחפה.

"תשמרו על החיים שלי"

בהודעות המתלוננת במשטרה, עלה בבירור מצוקתה כאשר היא אמרה לחוקר: "אני מתחננת אליך הדם שלי יהיה בידיים שלכם".

בהזדמנות אחרת אמרה: "מדובר באדם שכל יום בא ומחפש את הרכב שלי, עושים לי פנצ׳רים, תקף אותי פיזית, אני חוששת לחיי ומתחננת שתעצרו אותו. אני מפחדת להתקרב לבית שלי שאמור להיות מבצרי. לצו ההרחקה שהוצאתי אין משמעות אם הבן אדם יכול להתקרב לבית שלי… הוא מסוגל לרצוח אותי" עוד היא הוסיפה כי הנאשם מסתובב דרך קבע עם אולר ואמרה "אם הוא יראה אותי ברחוב או משהו הלך עלי. אני מתריעה בפניכם שהוא ירצח אותי. אני מתחננת שתשמרו על החיים שלי".

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי בחקירה הנאשם הכחיש את המיוחס לו. טען כי לא ידע שאסור לו לדבר עם המתלוננת אלא סבר שנאסר עליו להיפגש עימה. "נגד הנאשם ניתנו החלטות של קצין משטרה אולם גם הן לא היו נר לרגליו והוא הפר אותן שוב ושוב. גם כאשר הוצא כנגד המשיב צו הגנה שנועד להגן על אדם, המשיך המשיב במעלליו ולא הרפה מהמתלוננת", נכתב בבקשת המשטרה.


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות