כמה עולה רישיון נשק מזויף?

תושב השטחים נאשם כי על מנת לקבל רישיון לנשק הוא שילם 500 שקלים לטובת תעודת זהות מזויפת ועל פיה קיבל, שלא כדין, את האישור הנכסף
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

לקרוא ולא להאמין, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעוניין לחלק עוד 30 אלף כלי נשק בישראל. על פי כתב האישום שהוגש הבוקר (יום א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד תושב השטחים מחמוד אלרגעי, בן 37, מתברר שבסך הכל צריך 500 שקלים לזיוף תעודת זהות ולאחר מכן, הדרך אל רישיון נשק ואקדח מסוג יריחו פתוחה לגמרי.

על פי כתב האישום, הנאשם בעל עבר פלילי עשיר, שהינו תושב חברון ואינו מורשה כניסה לשטחי מדינת ישראל, החליט החודש אפריל להיכנס ולעבוד בישראל. הוא יצר קשר עם אדם אחר בשטחים, שלח לו את תמונתו עבור הכנת תעודת זהות מזויפת, ושילם לו סכום של 500 שקלים עבורה.

באמצעות תעודת הזהות המזויפת הוא נכנס לישראל. בהיותו בשטחי ישראל, התראיין לעבודה כמאבטח בקניון חולון בחברת "א.ג. ייעוץ אבטחה ושירותים". כתב האישום מציין כי הוא עבר הליכי מיון ארוכים בחברת אבטחה, הכוללים מטווח ירי, קורס בודק בטחוני, מבדקי פסיכולוג ורופא, הכל כשהוא מתחזה לתושב נצרת, מציג את תעודת הזהות המזויפת ומסתיר את היותו תושב שטחים בעל עבר פלילי עשיר. בסיום הליך הקבלה אלרגאי קיבל במרמה רישיון נשק  ואקדח מסוג יריחו ומחסניות מחברת האבטחה, ועבד כמאבטח חמוש מטעמה.

עבר פלילי מכביד

הנאשם, שלחובתו 16 הרשעות קודמות בעבירות של שב״ח, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, הפרעת שוטר במילוי תפקידו, איומים, גניבת רכב וגניבת כרטיס חיוב, הודה במעשים, וטען כי פעל במטרה למצוא פרנסה ותו לא. המשיב פירט כיצד פעל להשגת תעודת זהות ישראלית מזויפת, כיצד התקבל לעבודתו בחברת האבטחה תוך התחזות לתושב ישראלי נעדר עבר פלילי, וכיצד קיבל לידיו רישיון נשק על שמו של המתלונן.

"מעשיו של הנאשם מלמדים על תעוזה רבה ועל היעדר מורא מפני החוק. הוא לא חדל ממעשיו לאורך כל הליך הקבלה הארוך, רימה את הרשויות כשהוא מציג מסמך מזויף ומזדהה כאדם אחר, ביודעו שעל פי נתוניו האישיים לא היה עומד בתנאים הנדרשים לנשיאת נשק כדין", נכתב בבקשה למעצר עד תום ההליכים.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות