2 עובדי נמל אשדוד נאשמים בגרימת מוות ברשלנות של עובד

על פי כתב האישום, בעת שהשניים פרקו ציוד, התנתקו גלילי פח גדולים וכבדים ונפלו על העובד דוד טטראשוילי ז"ל שפונה לבית החולים ונפטר בהמשך מפצעיו
גילי סיוון-כהן |
נמל אשדוד, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד עובדי נמל אשדוד מקס אללוף, 50, ויעקב קידר, 50, שניהם מאשדוד, לאחר שבשל רשלונתם, בעת פריקת גלילי פח התנתקו הגלילים וגרמו למותו של דוד טטראשוילי ז"ל.

מכתב האישום שהגישה עו"ד רננה לוי עולה כי בתקופה הרלבנטית עבד קידר כמנהל עבודה בנמל ואללוף, שהיה כפוף אלו, עבד כאתת בנמל.

בתאריך 13/2/20 קידר היה ממונה על מספר צוותים ובהם צוותו של אללוף, אשר מנה צוות של 4 סוורים, שהיו כפופים אליו, וביניהם המנוח.

מטרת הצוות הייתה לפרוק גלילי פח, גדולים העשויים מתכת, כשמשקל כל אחד מהם נע בין 9 ל-12 טון.

על מנת שגלילי הפח לא יתגלגלו, הם היו קשורים בכבלים והיה עליהם לפרוק אותם בהתאם לנהלים.

על אף האמור, אללוף בהיותו אחראי על העובדים הכפופים לו, הפר את הוראות הבטיחות של הנמל.

בין היתר, אפשר לנהוג במלגזה ללא היתר, קרע באמצעות מזלג המלגזה את אמצעי הקשירה שהחזיקו את גלילי הפח ולא המתין לאדם המוסמך לכך, פרק את גלילי הפח שלא בהתאם לנהלים ואף לא השתמש בקורות עץ כדי למנוע את התדרדרות הגלילים הנותרים.

בשל פעולותיו של אללוף, ובשל הימנעות של קידר מלפקח על העבודה ולוודא כי מקיימים את נהלי הנמל, בכל הקשור לבטיחות פריקת הגלילים, שוחררו הגלילים מהכבלים, התגלגלו מהשורה שלהם מטה לכיוון רצפת הספנה ופגעו במנוח, אשר בשלב זה עסק בעבודתו על רצפת הספנה, בסמוך לשורות הגלילים. כתוצאה מהתאונה המנוח פונה לבית-החולים ומספר שעות לאחר נפטר בבית-החולים.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות