כמה שב"חים אפשר להכניס למכונית פרטית?

כתב האישום שהוגש נגד תושב רמלה בן 45 מרמלה מייחס לו הסעת שוהים בלתי חוקיים בשטחי ישראל. במכוניתו נתפסו 7 נוסעים, שניים מהם בתא המטען
אייל חן |
אילוסטרציה envato

תושב רמלה בן 45, אשר נוהג להסיע שב"חים לישראל, היה בטוח שדגל ישראל תלוי על רכבו, יסייע לו להיכנס לישראל שהוא מסיע במכוניתו הפרטית לא פחות מ- 7 שב"חים, 1 מקדימה, 4 בספסל האחורי ועוד 2 בתא המטען.

כעת הוגש נגדו כתב אישום בגין הסעת שב"חים, הסעת נוסעים מעל המותר ונהיגה פוחזת של רכב.

על פי כתב האישום, בחודש אוקטובר האחרון ניתנה החלטה נגד הנאשם שאסור לו לנהוג ברכב מנועי. למרות זאת ביום ראשון השבוע, נהג הנאשם ברכב במחסום רנתיס, משטחי ישראל לשטחי האזור, שם פגש שבעה שוהים בלתי חוקיים, אשר לא החזיקו באישורי כניסה או שהייה בישראל כחוק. הנאשם גבה מכל אחד מהם 250 שקלים בעבור הסעה אל תוך תחום מדינת ישראל, העלה אותם לרכב, כאשר ארבעה מהם במושב האחורי ושניים בתא המטען ואחד לצידו.

ללא מורא

משהבחינו שוטרים ברכב, ביקשו לחסום את הכביש. הנאשם אשר הבחין בחסימה סטה מהכביש בחדות לכיוון היער ונסע במהירות בשביל עפר בתוך היער. השוטר נסע אחריו בניידת עם אורות כחולים עד שהנאשם נעצר והשב"ח שישב לידו נמלט מהרכב. השוטר ניגש לנאשם והודיע לו על מעצרו וזה בתגובה שילב את הילוך הנסיעה ולחץ על דוושת הגז. השוטר גילה תושיה ומנע מהנאשם להמשיך בנסיעה באופן שמעביר את ידית ההילוכים להילוך חניה ולוחץ על רגלו. בתגובה התנגד הנאשם למעצרו ובהמשך לאיזוק וסירב להושיט את ידיו עד שנכבל בכוח.

השוטרים עיכבו את כל הנוכחים ובחקירה הוברר שלחובתו של הנאשם 3 הרשעות קודמו בעבירות קשירת קשר לביצוע עוון, זיוף, הסגת גבול ושיבוש הליכי משפט. בנוסף תלויים ועומדים נגדו 2 כתבי אישום בגין הסעת שלושה תושבי שטחים ויותר. שאר ששת השב"חים שנעצרו.

"עילת המעצר מסוג מסוכנות בעניינו של הנאשם היא התחכום וההתארגנות, עת ביצע את העבירה המיוחסת לו שעה שהכניס נוסעים לתא המטען ושם דגל ישראל על רכבו", נכתב בבקשה למעצר עד תום ההליכים, "הנאשם במעשיו מגלה חוסר מורא מהחוק ותעוזה רבה ונדמה כי סיגל לעצמו דרך חיים של פגיעה בביטחונם של אזרחי ישראל – כל זאת למטרות רווח אישי כאשר מפר הוראה חוקית שניתנה לו כחוק, ומבצע את אותן עבירות בעודו הודה , הורשע וממתין לטעונים לעונש בתיקים המתנהלים נגדו באותן עבירות".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות