11 שנות מאסר לאדם שהורשע באונס שתי נשים

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר את העונש על בנימין ופניש, 59 מר"ג, לאחר שהורשע כי הוביל את המתלוננות למצב של חוסר התנגדות ואז ביצע בהן את המעשים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על בנימין ופניש, 59 מרמת גן, 11 שנות מאסר בפועל, 27 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 160 אלף שקלים למתלוננות, זאת לאחר שהורשע בשני מעשי אונס במצב המונע התנגדות.

מכתב האישום עולה כי הנאשם הכיר את המתלוננות בנסיבות חברתיות וכי השתיים קיבלו את הזמנתו להגיע לביתו טרם יציאתם למסיבה.

הנאשם אירח את המתלוננות בהזדמנויות שונות וסיפק להן אלכוהול וסמים.

זמן קצר לאחר מכן, הרגישו המתלוננות חולשה וערפול חושים ובהיותן במצב המונע הסכמה, אנס אותן הנאשם. יום למחרת התעוררו המתלוננות כאשר גופן כואב והן כלל לא זוכרת את שאירע.

כזכור, בהכרעת בהכרעת הדין שניתנה ביוני האחרון הורשע ופניש בשני אישומים בעבירות של אינוס.

השופטת טלי לבנת חיימוביץ ציינה כי למרות שהנאשם זכר כל פרט ופרט מביקורי המתלוננות הוא לא הצליח להסביר כיצד שיחה סתמית ללא אוריינטציה מינית עברה ליחסי מין.

כמו גם, כיצד בשלב מסוים של הערב זיכרונן של המתלוננות נקטע והן מתעוררות כעבור כמה שעות עם כאבים באברי המין, כאשר הנאשם נשאל על ידי המתלוננות האם קיימו יחסי מין הוא מספר להן כמה הן נהנו.

"ביזוי פיזי ונפשי"

במסגרת הטיעונים לעונש ציינה עו"ד יעל הראל, מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כי: "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בשני האישומים קשה ביותר. העבירות בוצעו בבוטות ובאלימות, תוך גרימת חבלות למתלוננות, תוך ניצול חוסר האונים שלהן וביזויין הפיזי והנפשי. דגש מיוחד הושם על תחושת העדר הידיעה על מה ארע באותו הלילה, ועל כך שפגיעה מינית המתרחשת במצב של ערפול חושים היא בעלת השלכות קשות."

בגזר הדין קבעה השופטת חיימוביץ כי "הנאשם ניצל לרעה את היכרותו עם הנפגעות שסמכו עליו והגיעו לביתו טרם יציאה למסיבה. בפרט ניצל לרעה את העובדה כי בשלב מסוים של הביקור בביתו אבדה הכרתן, או שהפכה למעורפלת, באופן שנשללה מהן היכולת להסכים או להתנגד למעשים שעשה בהן. בשלב זה, בהעדר אפשרות לתת הסכמה למעשים, אנס הנאשם את המתלוננות, ואף גרם להן לחבלות…".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת טלי לבנת חיימוביץ


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות