בתי הדין הרבניים יקבלו כלים משפטיים נוספים למול סרבנות גט

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק המסמיכה את בתי הדין הרבניים להפעיל את "הרחקות דרכנו תם" נגד תופעת סרבנות גט
גילי סיוון-כהן |
בית הדין הרבני

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי דין רבניים, קיום פסקי דין של גירושין בה מוצע להסמיך את בתי הדין להשתמש בכלים משפטיים נוספים למול סרבנות גט, וכן לעגן בחוק את סמכותו של בית הדין להפעיל "הרחקות דרכנו תם" נגד סרבני גט.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי חוק בתי דין רבניים מסמיך את בתי הדין הרבניים לתת צווי הגבלה מסוגים שונים נגד גבר או אישה המסרבים לקיים פסקי דין של גירושין. בשנים האחרונות משתמשים בתי הדין באופן יעיל במגוון הכלים המשפטיים וההלכתיים במאבק נגד סרבנות גט, לרבות הפעלת "הרחקות דרבנו תם". בשל כך ניכרת הפחתה משמעותית במספר סרבני הגט, אך אין בכך די.

מטרתה של הצעת חוק זו היא להסמיך את בתי הדין להשתמש בכלים נוספים במאבק חשוב זה, וכן לעגן במפורש בחוק את סמכותו של בית הדין להפעיל "הרחקות דרבנו תם" נגד סרבני גט.

על פי דין תורה, כדי שגט יהיה כשר חייבים אמצעי האכיפה להיות מותאמים להלכה כפי שהיא מתפרשת ומיושמת בבתי הדין הרבניים. בית הדין הוא שיכול להחליט על הפעלת אמצעי אכיפה ועל מידת האכיפה, בהתאם לאמות מידה הלכתיות".


עו"ד שני ליבמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות