הסדרת הקוד האתי של טיפול מיני אלטרנטיבי

אינטימיות ומיניות, ובפרט כאלה הכוללים עירום ומגע, נוגעים בעצם מהותם בתחומים בעלי רגישות רבה. בעולם המיניות המודעת המיניות נתפסת כדבר טבעי שנוכח בחדר, כמו בחיים עצמם, זאת בניגוד לעבודת ריפוי בתחומים אחרים, שאינה כוללת מגע ישיר בין המנחה למונחה ומשאירה את המיניות מחוץ לחדר.

הטכניקות מעולם המיניות המודעת העכשווית, אשר מסתמכות על תורות עתיקות ועדכניות כאחד, קיימות מזה שנים רבות ומיושמות בהצלחה רבה בארץ ובעולם הרחב.  התפתחות שדה המיניות המודעת, אשר שילב בתוכו גם עבודת ערום ומגע אינטימי, יצר עם הזמן את הצורך להתמודד עם אתגרים אתיים.

חוסר נורמות הנחייתיות, גבולות ופרוטוקולים ברורים ומוסכמים מראש, שימתחו קו ברור בין מה מותר ומה אסור, מה מקובל ומה לא, יצרו חלל שגרם לעתים לפגיעה בלקוחות ובעוסקים בתחום ואף נוצל שלא כהלכה על ידי אלו המתיימרים לעסוק בתחום ללא ההכשרות המתאימות. בנוסף, המחסור בנורמות יצר לעיתים תמונה מבלבלת וציפיות מיניות מצד הלקוחות, ועלול לגרום לזילות של ההנחיה והשדה כולו.

אחת הסיבות להקמת אלמא (ע״ר) היא שתופעות מסוג זה יעלמו, כך שאנשים אשר עומדות מולן תלונות בדבר פגיעה לא יוכלו להמשיך להנחות, ועל מנת שעולם המיניות יוכל להיות מקום בטוח להתפתחות וצמיחה.

דוד כהן צדק מנחה בשדה המיניות ומכותבי הקוד האתי של האגודה מסביר "השיח הציבורי הוא לגיטימי וחשוב. מכל ביקורת אנחנו גדלים, צומחים ומשתנים. עולם ההתפתחות, שכולל גם עבודה עם מיניות מודעת הינו עובדה בשטח. בין אם עבודה זו מקובלת עלינו או שאנו מתנגדים לה. אירועי התרבות, הסדנאות, ימי העיון והכנסים, כמו גם המפגשים הפרטניים- ימשיכו להתקיים.המחשבה או הניסיון להעלים את הסיטואציה הקיימת ולמנוע אותה מלהתקיים, אינה מציאותית. אין ולא תהיה דרך למנוע מאנשים לקבל ולתת את התכנים הללו, שכן העיסוק במיניות בכלל ומיניות בריאה בפרט הינו חלק שורשי ומהותי בטבע האדם." עוד הוסיף דוד כהן צדק " לצערנו, נראה שאף אחד ואף אחת, כולל הרשויות הרלוונטיות, אינם מעוניינים להתעסק עם הנושא, כך שהוואקום הרגולטורי המשיך להתקיים, כשהשפעותיו המזיקות ממשיכות להתגלות בשטח. לאחר שחקרנו את האופציות השונות במהלך השנים האחרונות, הגענו להבנה שהדרך הנכונה לשפר את המצב היא בעזרת רגולציה ויצירת אמות מידה ראויות, שיבחינו בין העיקר לטפל, בין מנחים ראויים ששומרים על קוד אתי לבין האחרים.".

הקוד האתי של אגודת אלמא (ע״ר), התבסס על חוות דעת משפטית נרחבת שבדקה בקפידה את הבסיס המשפטי לפרקטיקות הנהוגות בהנחיה מהסוג הזה. נעשתה עבודה רבה של למידה איך מתנהלים ארגונים מקצועיים דומים בארץ ובעולם ואיך נראים קודים אתיים מקבילים. התייעצנו עם אנשי מקצוע, גם כאלו שאינם מהתחום שלנו- סקסולוגים (חלקם מאיט"ם), פסיכולוגים משפטנים, עובדים סוציאלים ועוד.

מטרת הקוד האתי הינה לאפשר את העיסוק והתועלות הגלומים בתחומי ההנחיה בשדה המיניות והאינטימיות הבריאה דרך יצירת מערכת כללים והנחיות  שיוודאו כי עיסוק זה יתקיים בתוך מרחב בטוח, הן ללקוחות והן לעמיתי אלמא, וכי לנגד עיניהם של עמיתי אלמא תעמוד יושרה, מקצועיות וטובת הלקוח.

לקוד אתי זה קדמה עבודה רבה. ועדה ציבורית  דנה בנושא בהרחבה והגישה את המלצותיה, נוספו המלצות משפטיות והושקעו מאמצים רבים בהפיכת ההמלצות לקוד אשר יוכל לשמש כהנחיות אופרטיביות לפעולה.
לפני הפרסום נבחן הקוד לעומקו על ידי ועדה ציבורית מייעצת חיצונית, שהעירה את הערותיה וסמכה את ידיה על הנוסח הסופי. יחד עם זאת, אנו צופים כי בעקבות משובים מהשטח והניסיון המצטבר של עבודה על פיו, ייבחן הקוד האתי מעת לעת ויעבור תיקונים ודיוקים ככל שיידרש

אנחנו מאמינים שעם קיומו שהקוד הזה, נוכל להיות רגועים יותר בעבודתנו ולהתמקד במה שנועדנו לעשות –
להביא תקווה, שינוי וריפוי לעולם הזה.

עוד מעיקרי הקוד האתי (לקריאת הקוד המלא לחצו כאן)

  • הגדרת מוסדות האגודה, סוגי הפעילות וסיווגים מקצועיים של עמיתי אלמא
  • התווית ערכים ועקרונות יסוד לעמיתים כמו יושרה, אחריות, כבוד ומודעות עצמית.
  • מסירת מידע מהימן ועדכני אודות הכשרת העמיתים ואופי עבודתם ללקוחותיהם
  • תאום ציפיות והסכמות בכתב בכל הנוגע לאופי הפעילות של העמיתים
  • תיעוד תהליכי הנחייה פרטניים.
  • נהלי שמירת סודיות.
  • הנחיות להדרכה מקצועית על ידי מנחים בכירים בתדירות ההולמת את אופי והיקף הפעילות של עמיתי אלמא
  • התווית גבולות ברורים בין עמיתים ללקוחות במהלך הפעילות ולאחריה (תקופות צינון).
  • הנחיות לגבי מגבלות העבודה עם אוכלוסיות רגישות כמו קטינים ופסולי דין
  • התוויית תוקף ותחומי האחריות של ועדת האתיקה של אלמא. הועדה אמונה על ברור תלונות וקביעת נהלים הקשורים לקוד האתי והתנהלות עמיתי אלמא

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות