הרשלנות של גנב אננס עלתה לו ביוקר

תושב השטחים, 53, נאשם כי נכנס לשטח חקלאי וגנב מהמקום כ-150 קילו של אננס. אולם בעת מנוסתו, וכששוטרים רודפים אחריו, התנגש בעץ ונעצר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

תושב השטחים בן 53, לא הבין מה זה אומר היתר כניסה לישראל לצרכי מסחר בתחום הפירות והירקות ובמקום לקנות אותם ונתפס לאחר שגנב מאות קילוגרמים של אננס.

הוא נתפס בפעם השלישית שהגיע לגנוב וכאשר ברח מבעל המטע הוא נתקל בעץ, נפל ונעצר.

במקביל לכתב האישום שהוגש נגדו כעת, מבקשת המדינה להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של מחוז המרכז לנאשם היה היתר לסחור בסחורה חקלאית בישראל, תחת זאת, הוא הגיע למטע אננס באיזור השרון, שם בפעם הראשונה גנב כ-150 קילו של אננס.

לפני מספר שבועות הוא הגיע שוב למטע וגנב בשני מקרים נוספים 700 קילו של אננס בשווי עשרות אלפי שקלים.

בפעם האחרונה שהגיע, ביום שבת שעברה, כבר המתינו לו במקום בעל החממה שקיבל התראה על הגניבה והזעיק את עובדיו התאילנדים ואמר להם שיש חשודים בחממה.

הם נסעו איתו למקום, בעל המטע ירד בסמוך לחממה והחל לרדוף אחרי מישהו ושני הפועלים נסעו מסביב עם הריינג'ר.

לא בחל באמצעים

המתלונן, כך מפורט עוד בכתב האישום, קרא להם לחזור ובדרכם ראו את הנאשם מסתתר מתחת לעץ בפרדס והוא החל להימלט מהם אך התנגש בעץ ונפל על הקרקע.

בשלב זה הפועלים הזעיקו את בעל המטע אשר מיד התקשר להזמין משטרה.

במקביל לכתב האישום מבקשת המדינה להותיר את הנאשם במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה לבית המשפט, צוין כי קיים יסוד סביר לחשש כי הנאשם יסכן את בטחתו של הציבור ורכושו באם ישוחרר.

"הנאשם לא בחל באמצעים, הגיע, עם אחרים, ביום שבת בבוקר למשק החקלאי, הסיג גבול וגנב מאות קילוגרמים של תוצרת חקלאית. מדובר "ברכוש" שהינו מקור פרנסתו של המתלונן וכזה שכדי ל'ייצרו' נדרשות שנתיים של עבודה עד אשר העץ נותן פרי", נכתב בבקשה, "מחומר החקירה עולה כי המשיב, כל פעם בהרכב של מעורבים נוספים, ביצע עבירות דומות נוספות של גניבה חקלאית תוך שהוא פוגע פגיעה אנושה בפרנסתם של החקלאים", לשון בקשת המעצר.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות