היכה את אשתו משום שסירבה לקיים עימו יחסי מין

ביהמ"ש הרשיע את הגבר בעבירות איומים ותקיפה הגורמת חבלה לאחר שאשתו סרבה לקיים עימו יחסי מין, אך הקל בגזר הדין לנאשם כשגזר עליו 4 חודשי עבודות שירות בלבד: "הביע חרטה כנה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית משפט הסתפק בעונש של 4 חודשי עבודות שירות על תושב הדרום, אשר הואשם והורשע באיומים, ותקיפה הגורמת חבלה של ממש בבת זוג, זאת לאחר שהיא סירבה לקיים עם הנאשם יחסי מין. השופטת ציינה כי הנאשם כשל באופן חד פעמי.

על פי כתב האישום, הנאשם ביקש מבת זוגו לקיים עמו יחסי מין, ומשזו סירבה איים עליה באומרו: "אני נשבע לך שאם לא תשכבי איתי אני אזרוק אותך מהחלון", והוסיף ואחז בצווארה. בתגובה למעשיו ובניסיון להשתחרר מאחיזתו בה, בעטה המתלוננת בנאשם, אך זה הוסיף וחבט באגרופו בצווארה ובפניה. בהמשך, אחז בשער ראשה של המתלוננת וגרר אותה מחדר השינה לסלון הבית, שם בעט בה, וזאת לעיני בנותיהן הקטינות. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמה למתלוננת חבלה של ממש בדמות נפיחות בצוואר קדמי.

התביעה הסכימה כי הנאשם עבר הליך טיפולי חיובי ועתרה להעמיד עונשו בתחתית המתחם לו עתרה, של שנת מאסר ובנוסף לגזור עליו ענישה נלווית לרבות מאסרים מותנים.

אחריות וחרטה

השופטת שושנה שטרית, שהחליטה לבסוף להקל ציינה בגזר הדין כי מעשי הנאשם, על אף חומרתם, רחוקים מכדי הדרגה החמורה "חומרה יתרה", על כן, קיומו המובהק של פוטנציאל לשיקום ממשי של הנאשם, ובתוך כך של התא המשפחתי, מהווה טעם מיוחד המצדיק חריגה ממתחם העונש ההולם שנקבע.

"מכלל הנסיבות המתוארות לעיל, נלמד כי אין ענייננו בנאשם בעל דפוסי התנהגות אלימים מושרשים. נלמד כי הנאשם הוא איש משפחה אשר כשל באופן חד פעמי, לקח אחריות מלאה והביע חרטה כנה על מעשיו", כתבה השופטת שטרית בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת שושנה שטרית


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות