נדחה ערעורו של רכז מודיעין שהורשע באונס מקור

ביה"ד הצבאי דחה את הערעור שהגיש טוראי אשחר יגר על הרשעתו בעבירות אינוס, מרמה והפרת אמונים. יחד עם זאת, עונשו קוצר ב-7 חודשים
רונן לוי |
כלא צבאי (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

בית דין צבאי לערעורים דחה את ערעורו על הרשעתו של טוראי אשחר יגר, בשתי עבירות אינוס ובעבירה נוספת שעניינה מרמה והפרת אמונים.

לפני כעשרה חודשים בית הדין הצבאי קיבל את עתירת התביעה הצבאית וגזר על יגר עונש מאסר לריצוי בפועל של שש שנים ועשרה חודשים, הורדה לדרגת טוראי וכן תשלום פיצויים לנפגעת העבירה. בית הדין העמיד בערעור את עונשו על 6 שנים ושלושה חודשים. באת כוח נפגעת העבירה אמרה היום: "אני מקווה כי בכך יבוא לסיומו ההליך המשפטי המתיש שנאלצה לעבור המתלוננת מול מי שפגע בה"

על פי הכרעת הדין, בו הורשע יגר ששירת כרכז מודיעין במשטרה הצבאית, הוא ביצע את העבירות כלפי החיילת אותה הפעיל כמקור מודיעיני. בית הדין הדגיש בזמנו בגזר דינו כי במעשיו, ניצל הנאשם לרעה את תפקידו ומעמדו, חילל את כבודה ופרטיותה של נפגעת העבירה ומעשיו פגעו בערכי היסוד של מדינת ישראל פגיעה קשה.

תחקיר בתוכנית "המקור"

לאחר הרשעתו, עשו תחקיר בתוכנית "המקור" שנטען בו כי על פי קטעים מהחקירה קיימות ספקות לגבי הרשעתו. של יגר. היום בית הדין דחה את הערעור שהגיש יגר על הרשעתו וקבע כי: "אל מול גרסתה של הנפגעת, שנמצאה כאמור מהימנה ונתמכה ובראיות ובעדויות השונות, הרי שגרסתו של המערער נמצאה כאמור בלתי אמינה", כתבו השופטים בפסק הדין והוסיפו כי מחדלי החקירה לא מספיקים כדי לבטל את הרשעתו: "לא מצאנו גם לקבל את טענות ההגנה כי מחדלי החקירה בתיק, בהצטברותם, מקימים פגיעה משמעותית בזכותו של המערער להליך הוגן, ומצדיקים את זיכויו של המערער".

באשר לערעור על עונשו בית הדין קיצר בשעה חודשים את עונשו של יגר, אך ציין בהחלטתו: "אין להעמיד את העונש על הרף התחתון של המתחם, וזאת בשל מסוכנותו המינית של המערער, ששבה והוערכה כבינונית, חרף הטיפול הפרטי שבו השתלב ודוק: לא מצאנו, גם לאחר עיון בפרוטוקול חקירתה של מעריכת המסוכנות בבית הדין קמא, כי עלה בידי ההגנה להפחית ממשקלה של הערכת המסוכנות בעניינו של המערער".


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות