תקיפת נכה בבת ים: המשטרה תבקש חילוט הרכב

יצחק וספיר דמרי נאשמים בתקיפה אלימה של נכה באמצעות הקביים שלו, מקרה שהופץ ברשתות. כעת אישר ביהמ"ש למשטרה לטעון לתפיסתה הקבועה של מכוניתם
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לפני כשלושה חודשים פורסם סרטון וידאו של אח ואחות, יצחק וספיר דמרי, צעירים מבת ים, אשר נראים מכים ללא רחמים בנכה באמצעות הקביים שלו, לאחר שהתנגשו במכוניתו

כעת בית המשפט קבע שחרור בתנאים לגבי הרכב של ספיר, לאחר שקבע שהרכב שימש לביצוע העבירות ובכך מאפשר למשטרה לטעון בתום ההליכים לחילוטו בשל אותן עבירות.

לפי הנטען בכתב האישום נגד השניים, ספיר נהגה ברכבה ברחוב הקוממיות בבת ים תוך שלא שמרה על מרחק מרכבו של המתלונן ובכך התנגשה בחלקו האחורי של רכב המתלונן.

לאחר שהשניים נעצרו יצאו מהרכב ולאחר חילופי דברים לרבות קללות הדדיות. לפי הנטען האח תקף את המתלונן בכך שאחז בגרונו ומיד לאחר מכן בעת שהמתלונן ניסה להימלט רדפו שני האחים אחריו ותקפו אותו בבעיטות אגרוף בחלקי גופו השונים תוך שהאחות נראית אוחזת בקב של המתלונן והיכתה אותו.

הנאשמת, כך לפי כתב האישום, חדלה ממעשיה רק כאשר אחיה לקח מידה את הקב והרחיקה מהמקום.

בהמשך לכך בעוד המתלונן שרוע על הכביש זרק האח את הקב לעברו.

בשלב זה ספיר נכנסה לרכבה, עזבה את המקום ועלתה על הקב שהיה מונח באותה עת בסמוך למתלונן.

בעוד המתלונן ביקש מהאח שישאר עד הגעת המשטרה אבל הוא איים עליו "אם אתה מתלונן עלינו, אני אמצא ואהרוג אותך" ונמלט.

טענת ההגנה: "הוא תקף אותנו קודם"

כעת יחידת התביעות של המשטרה שתפסה את הרכב ביקשה מבית המשפט תנאים לשחרורו על מנת שבתום ההליכים יאפשרו להם לטעון לחילוטו.

הסנגור טען בדיון כי לטענת ספיר דמרי המתלונן הוא זה שתקף אותה וחנק אותה ראשון וביקש לשחרר את הרכב ללא תנאים מאחר ולטענתן בהיבט של האירוע של התקיפה אין רלוונטיות לרכב.

מנגד נציג יחידת התביעות טען כי הרכב הוא אמצעי לביצוע העבירה ובסרטון נראית הנאשמת דוהרת לכיוון הרכב מה שהוביל לאירוע.

השופטת שקיבלה את בקשת המשטרה, קבעה שאין מדובר בענייננו אך ורק בעבירות תעבורה ולאחר אירוע התקיפה חזרה המבקשת לרכבה ונהגה בצורה פוחזת ורשלנית בכך שהאיצה את רכבה לעבר המתלונן בעודו שרוע על הכביש, לאחר מכן גם עלתה עם רכבה על הקב שהיה על הכביש.

עוד הוסיפה השופטת כי אמנם המבקשת הגיעה למשטרה אך בגרסתה הראשונה נמנעה מלמסור עובדות הנוגעות למעורבותה באירוע למעשה כל גרסתה היתה כי המתלונן תקף וחנק אותה והיא עצמה התגוננה ולא עשתה דבר.

"גרסת הנאשמת אינה מתיישבת עם הראיות בתיק מהן עולה בבירור כי היא תקפה והכתה את המתלונן באמצעות הקב וכי היא והאחר נראים בסרטון תוקפים בצוותא את המתלונן.

לאור האמור, ובהינתן שהרכב התפוס שימש את המבקשת לביצוע העבירות המיוחסות לה גם אם בחלקן, איני סבורה כי ניתן להורות על שחרור הרכב ללא כל תנאים", ציינה השופטת מירי הרט ריץ בהחלטתה.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות