מדוע בוטלה הרשעתו של נער בגניבה

הקטין, בן 17 בעת הגניבה, הורשע בגניבת עשרות אלפי שקלים באמצעות שוברי קנייה. ביהמ"ש גזר עליו 150 שעות של"צ בלבד משום שלא הבין את הנזק לו גרם
רונן לוי |
אילוסטרציה

הטכנולוגיה המתפתחת גורמת גם לפורצים לשנות כיוון, אם פעם היו גונבים כרטיס אשראי ויוצאים למסע קניות, היום את הכל אפשר לעשות מהבית ומספיק להפיק שוברי תשלום ולגשת ולקנות עימם.

באחרונה, על נער שבהיותו בן 17, הוא ניצל את יכולותיו הטכנולוגיות ואת התוכנות שהועברו לו, כדי לפגוע בהרבה אנשים וביצע עשרות רבות של רכישות שבוצעו במשך תקופה של כחודשיים, נגזרו 150 שעות שירות לתועלת הציבור ופיצוי צנוע של 5,000 שקלים.

על פי כתב האישום בו הודה הנער, לפני כשנה ובמשך חודשיים, הגיע לידיו מאגר ובו פרטי חברי מועדון קניות.

המאגר כלל שמות, פרטי משתמשים ופרטי התחברות לאתר המועדון, בבד בבד הוא השתמש בתוכנות שונות המסייעות לחדירה לאתרים ברשת.

תוכנות הכוללות אפשרות "להרצת" סיסמאות כניסה וקומבינציות של סיסמאות פיצוח סיסמת הכניסה.

כך הוא השיג רכיבים חיוניים באמצעי תשלום וחדר לאתר המועדון והפיק שוברי תשלום, על חשבון בעלי הכרטיסים.

את עשרות השוברים בשווי עשרות אלפי שקלים, הוא העביר לשניים אחרים ומסר להם אלו מוצרים לרכוש באמצעותם ובאיזה אופן ולאחר שקיבל את המוצרים מכר אותם.

"הוא לא ידע"

בא כוח הנאשם, שביקש מבית המשפט להתחשב בנער, ציין כי הוא הודה ולקח אחריות ונגד שני שותפיו אפילו לא הוגש עדיין כתב אישום וכן הוסיף ואמר שהנאשם הראה כבר שיש לו יכולות וכישורים להשתקם אם התנאים יאפשרו זאת.

השופטת אביטל מולד, קיבלה את דברי הסנגור והסתפקה בעונש צופה פני עתיד, אך ציינה כי הנער היה אדיש לנזק שהוא גורם לאזרחים וגם במהלך הטיפול בשירות מבחן המשיך וטען שלא נגרם להם נזק מאחר ופוצו על ידי חברות האשראי.

"הנאשם לא הצליח לראות את הנזק שהוא גורם לחברות האשראי וציין רק כי לא עשה שימוש בפרטי תשלום של נשים או קשישים. מעשיו של הנאשם לא נעצרו ביוזמתו אלא בשל סירובם של האנשים אותם הפעיל להמשיך לבצע קניות", כתבה השופטת מולד בהחלטתה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ד"ר אביטל מולד


עו"ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות