מה צפוי להיות שכר הטרחה שתשלם לעורך דין פלילי?

שכירת שירותיו של עורך דין פלילי אינה דבר 'זול' במידה ולא מסתמכים על הסנגוריה הציבורית. האם יש דרך לדעת מראש כמה כסף תדרשו להוציא?
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%93%d7%99-%d7%a1%d7%95%d7%91%d7%a8%d7%99 |
אילוסטרציה

במידה והוגש נגדכם כתב אישום על עבירות פליליות, לרוב מדובר בהליך משפטי ארוך. לעורך הדין שאיתו תסכמו, יש משקל רב לאן יגיע המשפט בסופו.

שכירת שירותיו של עורך דין פלילי אינה דבר 'זול' במידה ולא מסתמכים על הסנגוריה הציבורית.

האם יש דרך לדעת מראש כמה כסף תדרשו להוציא והאם יש הגבלות על אותו סכום?

שיטות החישוב הנפוצות של שכר טרחה לעורך דין פלילי

כמו במקצועות רבים, גם בתחום עריכת דין הסכום שאותו נצטרך לשלם תלוי בסוג המשפט הצפוי. שכר טרחה של עורכי דין אינו קבוע והם יכולים לדרוש כל סכום שיחפצו.

עם זאת קיים סכום מינימום בחוק. שלוש שיטות עיריות לקביעת תעריף מחירון של עורך דין פלילי.

שכר טרחה שעתי – בצורת תשלום זו, עורך דין פלילי יגיש בסוף התביעה חשבון שיכלול את כל שעות העבודה שהקדיש לטובת התיק המיוצג. ברגע שמחליטים על צורת תשלום זו, הדבר היחיד שידוע הוא מחירה של שעת עבודה בודדת.

שכר טרחה קבוע – בשיטה זו, מבקש השרות מודע לסכומים אותם יגבה עורך הדין הפלילי ומה המחיר שלוקח עבור כל שירות. שיטה זו עשויה להיות טובה כי היא מאפשרת יכולת לדעת האם תוכלו לעמוד בדרישות התשלום.

אולם, השיטה הזו לא תמיד מדויקת מספיק. למרות שהשכר לכל שלב ידוע מראש, לעיתים במהלך המשפט נוספים שלבים ומוגשות בקשות שלא היו צפיות מראש. במצב זה, השכר אותו תשלמו יהיה גבוה מהסכום שצפיתם.

ריטיינר – בשיטת תשלום זו, עורך דין פלילי גובה סכום מראש. הסכום כולל בתוכו את כל השעות והפעילות שתידרש לטובת השקעתו בתיק. לרוב עורכי דין שמייצגים משפחות פשע ינהגו בשיטה זו כדי להבטיח את הכנסתם.

ועדת שכר הטרחה בלשכת עורכי הדין

ועדת שכר טרחה בלשכת עורכי הדין, הוקמה מכוח 'חוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א – 1961'. לוועדת שכר הטרחה יש סמכויות שמגדירות מתי היא רשאית לפעול ובאיזה צורה. החלטותיה מתפרסמות בגיליונות של "אתיקה מקצועית".

כאשר מעוניינים לפנות לוועדה, היא אינה מספקת ייעוץ משפטי או מתן חוות דעת באשר למקרה שלכם. הוועדה פועלת במקרים שבהם התגלתה מחלוקת בין עורך הדין ללקוח, או בין לקוח לעורך דינו באשר לשכר הטרחה אותו הוא נדרש לשלם.

הפניות לוועדה נעשות באופן גלוי ואין חיסיון. הפנייה עוברת כפי שהתקבלה לקבלת תגובה מהצד השני בכדי לקבל תמונה כוללת יותר. לאחר קבלת התגובה, הוועדה מתכנסת ומכריעה לגבי המחלוקת על שכר הטרחה.
לוועדה יש תפקידין נוספים חשובים בשכר הטרחה,

  1. באחריותה לדון ולהמליץ על שינוי, עדכון או תיקון של הסכום המינימלי בשכר הטרחה.
  2. הוועדה מקבלת פניות של לקוחות או עורכי דין בענייני שכר הטרחה ומספקת מענה.
  3. הוועדה מציעה תגובות להצעות חוק שעוסקות בשינוי שכר הטרחה של עורכי דין.

סכומי שכר טרחה לעורך דין פלילי

סכומי התשלום של שכר הטרחה במשפט הפלילי משתנים באופן תדיר. ישנה אפשרות לדעת את הסכומים הממוצעים שנגבים במשק כאשר מבקשים את שירותיו של עורך דין פלילי.

  1. עורך דין פלילי גובה 10-15% מערכה של התביעה.
  2. שעת ייעוץ ראשונה תעלה בין 500-600 ₪.
  3. ייעוץ פלילי ואפיון מסמכים עולה כ 1000 ₪.
  4. הכנת כתב הרשאה כללי או תצהיר עולה 450 ₪.
  5. מתן חוות דעת עולה 800-950 ₪.
  6. הגשת ערעור על סגירת תיק פלילי תעלה בין 10,000 ל – 15,000 ₪.

איך וכיצד משלמים את שכר הטרחה?

תשלום לעורך דין פלילי משתנה תדיר. יש לוודא עמו מראש את כל התנאים שקשורים להעסקתו. בנוסף, יש להכניס להסכם השכר את צורת התשלום לפי האופציה שנבחרה, וחשוב להוסיף להסכם את מועד התשלום, ואת הדרך בה עורך הדין מעוניין לקבל את שכרו.

איך בוחרים עורך דין פלילי?

בחירתו של עורך דין פלילי היא מלאכה מורכבת. בדרך כלל אתם לא נמצאים בסיטואציה שכל הזמן פרוס בפניכם, ואתם יכולים להתקשר עם עורך דין בזמנכם. האשמה פלילית מביאה איתה לחץ, טרדות וגורמים נוספים שיפריעו לכם לחשוב בצורה בהירה.

לכן, כאשר אתם מחפשים ומתלבטים את שרותיו של מי לבחור, חשוב לבדוק את ניסיונו בתחום האשמה הספציפי שלכם. בנוסף, ניתן לבדוק את תוצאות תיקיו הקודמים ואחוז הצלחותיו.

חשוב להימנע מעורכי דין שמבטחים לכם תוצאות עוד לפני שהכירו אתכם ואת המקרה שלכם. בחרו בעורך דין שקשוב לכם, והצלחתם להתחבר אליו ותרגישו בטוחים שייצג אתכם בבית המשפט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות