מתנחלים הורשעו בתקיפת חיילים: "לא יהודים, תורידו את הכיפה"

השלושה הועמדו לדין על עבירות של תקיפת אנשי כוחות הביטחון וכן כי היכו ערבים בתל רומיידה אף שכפרו במיוחס להם. השופט: "יש לראותם כמי שביצעו המעשים בצוותא"
דניאל בן חמו |
התנחלות. צילום: סראיה דיאמנט, פלאש 90

כתבי האישום וההרשעות בבתי המשפט, חושפים את התנהגות המתנחלים כלפי החיילים והאוכלוסיה הערבית בשטחים.

באחרונה הורשעו האחים עמיחי, איתיאל ודניאל זוארץ בין השאר בתקיפה הגורמת לחבלה ותקיפת עובד ציבור, לאחר שהיכו ערבים בתל רומיידה וכאשר חייל הגיע למקום אמר לו דניאל: "אתה לא יהודי, תוריד את הכיפה, אתה לא מייצג אותי" וירק לעבר גופו.

על פי המתואר בכתב האישום, נהג דניאל זוארץ, ברכב מכיון תל רומידה, לכיון מחסום ג'ילבר שבחברון, הסיע את יתר הנאשמים ברכב, והסיע בנוסף בתא המטען של הרכב, שלושה ילדים ונערה. כאשר הגיעו הנאשמים למחסום ג'ילבר והבחינו בשני ערבים, יצאו הנאשמים מהרכב והתחילו לקלל אותם.

בהמשך, הטיחו הנאשמים אגרופים בגופם של השניים ובתגובה אלה הדפו אותם. דניאל לקח את הפלאפון של אחד מהם והטיח אותו ברצפה וכאשר החייל שהיה במחסום ניגש למקום וניסה לדבר עם הנאשמים במטרה לגרום להם לחדול ממעשיהם, אמר לו דניאל: "אתה לא יהודי, תוריד את הכיפה, אתה לא מייצג אותי" וירק לעבר גופו.

עדויות תומכות

למקום הגיעו חיילים נוספים ופנו לנאשמים בדברים על מנת לגרום להם לחדול ממעשיהם ואז עמיחי היכה באגרוף בפניו של אחד הערבים ובתגובה, הודיע לו החייל כי הוא מעוכב והורה לו לעמוד במקום תוך שהוא אוחז את ידיו. הנאשמים משכו את ידיו של החייל ודחפו אותו במטרה לשחרר את ידיו מעמיחי כאשר איתיאל הטיח אגרוף בפניו של החייל ואז הצליח עמיחי להשתחרר מאחיזתו של החייל ולברוח עד שעלה לרכב עם יתר הנאשמים. בתגובה, החלו החיילים לרוץ לכיוון הרכב, כאשר דניאל החל לנסוע ברכב בעוד השניים וגלעד מנסים לחסום אותו, אך הרכב התקדם לעברם באופן שדחף אותם קדימה והוא נסע במהירות וברח מהמקום עם שאר הנאשמים.

הנאשמים כפרו במיוחס להם, כאשר דניאל מסר מענה לאישום ואילו עמיחי ואיתיאל לא מסרו מענה. התביעה סברה שעדויות שלושת החיילים מחזקות אחת את השנייה ומהן עולה כי הנאשמים ביצעו את העברות המיוחסות להם וזאת מעבר לכל ספק סביר.

מאחר ולא היה זיהוי ודאי זוכה עמיחי מתקיפת הערבי באגרוף בנוכחות החיילים, אולם השופט יהושע צימרמרן הרשיע את כל הנאשמים בשאר העבירות של היזק לרכוש במזיד, תקיפה הגורמת לחבלה של ממש, הפרעה לעובד ציבור, ותקיפת עובד ציבור על מנת להכשילו בתפקיד, הכל בצוותא. והרשיע בנוסף את דניאל בעבירה של הסעת נוסע לא חגור ונהיגה פוחזת של רכב.

"פעולה בצוותא"

"יש לקבוע כי הנאשמים ביצעו את המיוחס להם וזאת בצוותא. על אף שלא ניתן לייחס למי מהנאשמים את עבירות התקיפה, ההיזק לרכוש, וההפרעה לעובדי ציבור במילוי תפקידם, יש לעשות כן בגין ביצוע העבירות בצוותא… גם שותפות ספונטנית ומזדמנת יכולה להיחשב ביצוע בצוותא. ובמקרה שלפנינו, כאשר שלושת האחים – הנאשמים יורדים מהרכב, גם אם לא כולם ברגע אחד, משתתפים בעימות עם הערבים ואח"כ מתעמתים עם החיילים שהגיעו למקום, ולאחר שאחד מהם מכה בפניו של החייל הם מבקשים להימלט מהמקום ברכבם, יש לראותם כמי שפעלו יחדיו", כתב השופט צימרמרן.

השופט התייחס לטענה לניסיון דריסת החיילים שהנאשם ניסה לגרום להם לפנות את הדרך: "נאשם 3 (דניאל) מכחיש שניסה לדרוס את החיילים. אני מקבל את גרסתו שלא התכוון לפגוע בחיילים, ואולם אני גם מקבל את גרסתם של החיילים ולפיה הנאשם באופן נהיגתו ניסה לגרום לחיילים לפנות את הדרך, וכפסע היה מפגיעת הרכב בחיילים. נהיגה זו ברכב וודאי עולה כדי נהיגה רשלנית שיש בה לסכן חיי אדם או גרימת חבלה".


עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות