שנתיים ל"שומר חומות": כתב אישום על הריסת מסעדת אורי בורי

תאמר שהאב, 23 מעכו, נאשם בהתפרעות ובהיזק בזדון ממניע גזעני וכי היה מעורב באירוע שבו נהרסה ונבזזה המסעדה וספגה נזק של כ-2 מיליון שקלים
דניאל בן חמו |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

שנתיים עברו מאז מבצע "שומר חומות", תקופה שבה התרחשו הפרות סדר רבות בערים המעורבות.

למרות הזמן שחלף מאז, רק עתה הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תאמר שהאב, 23 תושב עכו, בגין התפרעות, היזק בזדון ממניע גזעני ועוד זאת לאחר שהשתתף בהרס מסעדת אורי בורי באירועי שומר חומות.

על פי כתב האישום, הנאשם ואחרים התקהלו בעיר העתיקה בעכו חסמו כבישים באמצעות פחי אשפה ויידו אבנים.

בהמשך, הנאשם הצטרף לאחרים כאשר שברו את דלתות הזכוכית של מסעדת אורי בורי ונכנסו פנימה.

הנאשם ואחרים, זרעו הרס רב, שברו ציוד וניפצו בקבוקי יין וצלחות וגנבו כספת ובה 20 אלף שקלים והכול מתוך מניע של גזענות.

תוך כדי מעשי ההרס, הטיח הנאשם מעמד מתכת ואביזרים אחרים לקיר עליו עמדו בקבוקי שתיה חריפה ונפץ אותם ובהמשך גם נטל טלפון נייד מהדלפק.

בתו ואשתו של בעל המסעדה ועובדים התחבאו בשירותים ובמטבח. בהמשך הציתו אחרים את המסעדה ונגרם לה נזק בעלות של 2 מיליון שקלים.

13 שנות מאסר על ניסיון רצח ממניע גזעני

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט ירון לוי, גזר 13 שנות מאסר ומאה אלף שקלים פיצוי על המאם סלימאן, בן 32 מהשומרון, שהורשע בגין ניסיון רצח ושהיה שלא כדין בישראל, זאת לאחר שדקר אדם, שהכיר טרם האירוע שעל פי כתב האישום המקורי רק בשל היותו יהודי.

על פי כתב האישום המקורי, הכיר הנאשם את המתלונן אשר נהג להתנדב בבית תמחוי בתל אביב, שאותו הנאשם נהג לפקוד. בין השניים התפתחו יחסי חברות שבמסגרתם נהג הנאשם להתארח בדירת המתלונן, לסעוד במקום ולכבס את בגדיו. על רקע אירועי הטרור נגד אזרחים יהודים, בחודש מרץ 2022, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לרצוח את המתלונן, וזאת בשל היותו יהודי וממניע לאומני-אידאולוגי ודתי.

בטיעונים לעונש, נטען על ידי הפרקליטות שביקשה להשית על הנאשם 14 שנות מאסר שהוא ניצל את האמון של המתלונן ופגע פגיעה חמורה לא רק בגופו אלא גם בנפשו, ביכולתו להרגיש מוגן בביתו, מבצרו ולהאמין באדם.

הנאשם עצמו אמר כי היו לו עבירות ביטחוניות, לא בגלל שהוא נגד היהודים או שהוא שונא את היהודים. "חיפשתי מקום לעשות דברים כדי שיהיה לי מקום כבית מחסה. כי בחוץ אין לי מקום משלי. חייתי בישראל שלוש שנים, הייתי ישן בגנים על ספסלים ובסוף הכרתי את האיש הזה את המתלונן וישנתי אצלו הוא היה נדיב כלפי, הייתי מכבד אותו, אבל לא כיבדתי את ההתנהגויות שלו. מעל הלחץ שהיה בתוכי עצם שחייתי ברחובות גם הוא הלחיץ אותי יותר בגלל ההתנהגות שלו. אילו היתה לי כוונה לרצוח אותו, הייתי מצטייד מראש עם סכין מהבית ומגיע אליו. הייתי דוקר אותו בבטן ולא בגב שלו. אני לא הייתי ער למצבי מה שעשיתי. אני מצטער ומתחרט על כל מה שעשיתי", אמר סלימאן.


עו"ד מאיר אלמקייס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות