מעל 9 מיליון שקלים נגבו מעיקולים על כספי הרשות הפלסטינית

לשכת ההוצאה לפועל בירושלים היא שביצעה את הגבייה ותעביר את הכסף ל-41 משפחות נפגעי טרור, הם הזוכים בתיק שנפתח בשנת 2019
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה

לשכת ההוצאה לפועל בירושלים גבתה לאחרונה 9.3 מיליון שקלים כתוצאה מעיקולים שהטילה על כספי הרשות הפלסטינית. כספים אלה הועברו לבא כוח משפחות נפגעי טרור, הזוכים בתיק ההוצאה לפועל.

כספים אלה הועברו לבא כוח משפחות נפגעי טרור, הזוכים בתיק ההוצאה לפועל.

תיק ההוצאה לפועל נפתח בשנת 2019 על ידי 41 משפחות נפגעות ונפגעי טרור, על סמך פסק דין שניתן כנגד הרשות הפלסטינית, בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בפסק הדין נקבע פיצוי אזרחי, לטובת משפחות קורבנות נפגעי טרור שונים, וביניהן: משפחות הנרצחים מאירוע הלינץ' ברמאללה, משפחות הפיגוע באוטובוס הילדים בכפר דרום, משפחות פיגוע המדרחוב ברחוב בן יהודה בירושלים, משפחות פיגוע ההתאבדות בגבעה הצרפתית, משפחות פיגוע מכונית התופת בצומת מגידו, משפחות פיגוע חדירה באלון מורה, ומשפחות נפגעות ונפגעי טרור נוספים.

התיק נוהל בלשכת ההוצאה לפועל בירושלים בפני רשם ההוצאה לפועל, כבוד הרשם אריאל לנגה, ובמהלכו הוטלו עיקולים על כספי הרשות הפלסטינית שהוחזקו בידי המדינה.

סך החוב בתיק עמד על כ-159 מיליון שקלים.

מימוש אקטיבי

בחודש ינואר 2023 חתם שר האוצר על אישור מימוש עיקול מרכזי, שהוטל זה מכבר במסגרת תיק ההוצאה לפועל, זאת על כספי מיסים שמעבירה מדינת ישראל לרשות הפלסטינית.

בהתאם העביר משרד האוצר סך של 139 מיליוני שקלים ללשכת ההוצאה לפועל בירושלים, וכספים אלה הועברו לבא כוחם של הזוכים לחלוקתם בין משפחות הנפגעים, הזוכים בתיק ההוצאה לפועל.

בשבוע שעבר גבתה רשות האכיפה והגבייה סך נוסף של 3.3 מיליון שקלים כתוצאה מעיקולים שביצעה על כספי הרשות הפלסטינית באגף המכס והמע"מ ברשות המסים.

בנוסף, גבתה רשות האכיפה והגבייה סכום של כ-6 מיליון שקלים כתוצאה מחלוקה בתיק אחר נגד הרשות הפלסטינית בו עוכבו כספים שהיו מיועדים להשבה לרשות הפלסטינית.

סך הכל נגבו השבוע מעל כ-9.3 מיליון שקלים נוספים כתוצאה ממימוש אקטיבי של עיקולים על כספי הרשות הפלסטינית. לשכת ההוצאה לפועל בירושלים ברשות האכיפה והגבייה, העבירה סכומים נכבדים נוספים אלה לבא כוח הזוכים.


שלומי הראל – עורך דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות