הוגשה בקשה למתן צו פירוק לעמותת מכבי בני ריינה

הבקשה הוגשה לביהמ"ש המחוזי בנצרת על רקע ליקויים חמורים בניהול העמותה ובכלל זה חלוקת רווחים אסורה וחשש לקידום מטרות זרות
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשה בקשה למתן צו פירוק לעמותת מכבי בני ריינה – העמותה לקידום הספורט והנוער בריינה, המחזיקה בקבוצת הכדורגל מכבי בני ריינה, בשל ליקויים חמורים בעמותה ובכלל זה חלוקת רווחים אסורה וחשש לקידום מטרות זרות.

דוח תוצאות הפיקוח שפורסם לפני מספר חודשים קבע כי בהתנהלות העמותה נמצאו ליקויים מהותיים, המהווים עילת פירוק בהתאם לסעיף 49 לחוק העמותות, ולפיכך תיק העמותה הועבר להמשך טיפול יחידת אכיפה ובקרה של רשות התאגידים, שכאמור הגישה בקשה למתן צו פירוק, כנגד העמותה, לבית המשפט.

הליכי האכיפה המבוצעים ביחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים נועדו להבטיח שעמותות וחברות לתועלת הציבור, שנמצאו הפרות חמורות בהתנהלותן, לרבות – אי קיום מטרות, שימוש בכספי ונכסי העמותה רק לשם קידום מטרותיה ולא למטרות זרות או חלוקת רווחים אסורה והברחת נכסים לידיים פרטיות, יועברו להליכי פירוק בפיקוח בית המשפט.

חשש להברחת נכסים

יחידת העמותות והחל"צ ויחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים פועלות בשיתוף פעולה ושילוב כוחות להגשמת התפיסה לפיה, יש להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל"צ ולחזק מגזר זה לטובת קידום האינטרס הציבורי ושמירה על כספי הציבור.

דוח תוצאות בדיקה, שערכה יחידת רשם העמותות, בעניינה של עמותת מכבי בני ריינה – העמותה לקידום הספורט והנוער בריינה, קובע, בין היתר, כי בעקבות הליך הפיקוח נמצאו ליקויים חמורים ומהותיים בהתנהלות העמותה, היוצרים חשש מהותי לחלוקת רווחים אסורה ולכך שנכסי העמותה הוברחו לידיים פרטיות ושימשו לקידום מטרות זרות.

עוד הצביע הדוח על כך, שבדיקה מעמיקה של התנהלותה הכספית של העמותה מעלה תבנית שיטתית, אשר נמשכה לכל אורך שנות הפיקוח (2017 – 2020), של העברת כספי העמותה לצדדים שלישיים ולידי חברי ועד, בניגוד לדין, ללא נתיב בקרה ראוי, ומבלי שהצליחה העמותה להוכיח כי כספים אלה אכן שימשו לשם קידום מטרותיה המאושרות.


עו"ד מוטי גרוס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות