המדינה מערערת: להחמיר בעונשו של תוקף חברתו

אנדריי בורי, 23, נידון ל-5 שנות מאסר על הרשעתו בשורה של עבירות אלימות כלפי בת זוגו לשעבר וכן כי פצע את חברה הנוכחי. הפרקליטות: "העונש אינו הולם המעשים"
גילי סיוון-כהן |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

לבית המשפט העליון, הוגש ערעור ובקשה להחמיר את עונשו של הנאשם אנדריי בוריי, בן 23, שהורשע בשורת עבירות אלימות חמורות כלפי בת זוגו ושיסוף גרונו של בן זוגה החדש.

"מדובר בעונש שאינו הולם את חומרת מעשיו של הנאשם אשר במשך כשנתיים, בהזדמנויות שונות, נהג באלימות כלפי המתלוננת […] מדובר בהתנהגות נפסדת ורכושנית, שנמשכה על פני תקופה לא מבוטלת", לשון הודעת הערעור שהוגשה לבית המשפט.

במרץ 2023 הורשע הנאשם בבית המשפט המחוזי בירושלים בהתאם להודאתו, בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות הגורמת חבלה של ממש, תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה, החזקת סכין ועבירת שיבוש מהלכי משפט.

הנאשם הורשע בשני אישומים:

מהאישום הראשון עולה כי במשך כשנתיים, בהזדמנויות שונות, נהג באלימות חמורה כלפי בת זוגו, אלימות שכללה חניקות, סטירות ומשיכות בשיער שגרמו לסימני חבלה מהותיים בגופה. הנאשם אף התחקה תדיר אחר מעשיה, ובדק את התקשרויותיה בטלפון הנייד שלה.

מהאישום השני עלה כי כשאלה נפרדו והמתלוננת עזבה את ביתם, סירב הנאשם להשלים עם הפרידה. כששמע כי למתלוננת בן זוג חדש, זעם הנאשם וגמר בדעתו לפגוע בבן זוגה פגיעה חמורה.

לשם כך הצטייד הנאשם בסכין, ארב אחר בן הזוג בשעת ערב, התנפל עליו, שיסף את גרונו וחתך את חזהו. כתוצאה מהמעשה, הובהל הפצוע לטיפול בבית החולים.

במקביל, נמלט הנאשם מהמקום לבית חברו, שם החליף את בגדיו והעמיד פני ישן עם כניסת השוטרים למקום.

"התנהגות נפסדת ורכושנית"

בית המשפט גזר על הנאשם חמש שנות מאסר ושלושה חודשים, מאסר מותנה לתקופה בת שנה וחצי, פיצוי כספי בסך 7.5 אלף שקלים למתלוננת, ופיצוי כספי בסך 60 אלף שקלים לבן זוגה.

כעת, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר את עונש המאסר שהוטל על הנאשם במידה ניכרת, שכן מתחם הענישה שנקבע בגזר הדין אינו יכול לעמוד בנסיבות החמורות של המקרה.

בהודעת הערעור נכתב כי: "כתב האישום המתוקן מלמד על היותו של הנאשם אדם אלים. מעשיו האלימים נפרסו על פני תקופה של כשנתיים והביאו לפגיעה בשני נפגעי עבירה. ראשיתם, באלימות שהפגין כלפי בת זוגתו […] שיאם של מעשיו האלימים בהחלטתו לפגוע במתלונן פגיעה חמורה בגופו".

עוד נכתב בבקשת הערעור כי "מדובר בעונש שאינו הולם את חומרת מעשיו של הנאשם אשר במשך כשנתיים, בהזדמנויות שונות, נהג באלימות כלפי המתלוננת […] מדובר בהתנהגות נפסדת ורכושנית, שנמשכה על פני תקופה לא מבוטלת".


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות