האם אזרח גיאורגי ניסה להיכנס לישראל עם מסמכים מזויפים?

לביהמ"ש הוגש כתב אישום נגד הנתין הזר, בן 28, ולפיו הוא ניסה לעבור בביקורת הגבולות עם "גייט פס" מזויף ובהמשך ניסה להימלט ממתקן בו הוחזק בטרם גירושו
גילי סיוון-כהן |
ייבוא סם
אילוסטרציה envato

נתין זר מגאורגיה, בן 28, עשה את הכל על מנת להיכנס לישראל, הוא זייף 'גייט פס' על מנת לעבור את השערים האוטומטים וכשגם זה לא עזר והוא הגיע למתקן המעצר לפני גירושו לארץ מוצאו, באמצעות רגל מברזל של כיסא פער חור בקיר המבנה עד שנתפס. כעת הוא יאלץ להישאר בארץ אבל במעצר עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום שהגישה יחידת התביעות, שלוחת מעצרים שפלה, לפני שש שנים סורב הנאשם להיכנס לשטחי מדינת ישראל, אולם זה לא עצר אותו מלבוא לישראל ולהשתקע במדינה. לפני הטיסה לישראל, הוא פנה לבית דפוס בארצו על מנת שידפיס עבורו אישורי כניסה לישראל – "גייס פס" הנושאים את שמו ופרטיו האישיים.

לפני כשבועיים הגיע המועד והוא טס ארצה ונחת בשעות הבוקר והצליח לעבור את ביקורת הגבולות באמצעות המסמך, אולם בהמשך נעצר והועבר למתקן המסורבים להמתנה לגירוש לארץ מוצאו. אבל גם זה לא עצר אותו ובתא המעצר הבחין הנאשם כי מיטתו התנתקה מהחיבור לקיר ונוצר חור קטן.

יישאר במעצר

או אז, כך לפי כתב האישום, לקח הנאשם רגל ברזל שהייתה בחדר, פער באמצעותה חור בקיר המבנה בניסיון למלט את עצמו מהמקום. עובדי יחידת יהל״ם בנתב״ג, סיפרו בעדותם כי ביום האירוע, נשמעו קורות חפירה מחדר המסורבים וכאשר בוצע חיפוש בחדר נמצאו באסלה בחדר אבנים שסתמו את האסלה, בהמשך נצפה המשיב כשהוא ישן במיטתו בחדר ולאחר ביצוע החיפוש נמצא כי מאחורי מיטתו נמצא חור בקיר המוביל אל מחוץ למקום.

בחקירתו הודה הנאשם בביצוע העבירות המיוחסות לו וסיפר כי הרעיון לבריחה מהמקום היה שלו וכי ביצע זאת כי "רצה לראות את ישראל". הוא תיאר כיצד ביצע את החור בקיר. ביחס לכרטיסי הגייט פס המזויפים, סיפר כי קנה אותם מאחר וכי התכוון להיכנס באמצעותם לישראל שלא כחוק.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות