מנהל החי פארק בקרית מוצקין הורשע בשחיתות ונידון למאסר

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר על יגאל פדידה 16 חודשי מאסר בפועל וחייב אותו בקנס בגובה 80 אלף שקלים לאחר שהודה בשלושה אישומים של קבלת שוחד והלבנת הון
אייל חן |
גן חיות. אילוסטרציה evanto

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון סוקול, גזר על יגאל פדידה, ששימש החל משנת 2006 כמנהל מתחם ה"חי פארק" שבקריית מוצקין, 16 חודשי מאסר ו-80 אלף שקלים קנס, לאחר שהורשע בכתב אישום מתוקן, בו הודה בשלושה אישומים של שחיתות, שעיקרם קבלת שוחד והלבנת הון.

על פי כתב האישום, הוא הורשע בלקיחת שוחד מספקי מזון בגן החיות, ובכך שהציע שוחד לקבלן בניין, הודה בעבירות של לקיחת שוחד, איסור הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ושיבוש מהלכי משפט.

בטיעונים לעונש אמר סניגורו של פדידה כי מדובר בנאשם בן 65 ללא עבר פלילי אשר הקדיש את חייו למען הציבור. לטענתו, הנאשם הפך את גן החיות לפנינה תיירותית שמושכת מבקרים מכל רחבי הארץ.

עוד סיפר כי הנאשם פעל רבות בקרב אוכלוסיות מוחלשות, ואף אימץ בעצמו שני ילדים שהפכו לחלק ממשפחתו.

השופט, רון סוקול, גזר על פדידה 16 חודשי מאסר ו-80 אלף שקלים קנס.

בגזר הדין ציין השופט כי לנאשם אין כל מעורבות קודמת בפלילים ואף הובאו ראיות על כך שהנאשם פעל רבות לשירות הקהילה, השקיע את מרצו וכישוריו בפיתוח והרחבה של גן החיות עד כי גן החיות שבחי פארק מזוהה עמו.

"השחתה חמורה של השירות הציבורי"

יחד עם זאת הדגיש השופט: "הנאשם חטא בקבלת שוחד במספר הזדמנויות שנפרשו על פני תקופה ארוכה. הוא ניצל את תפקידו ואת האמון שניתן בו על ידי מעסיקיו, כדי לקדם התקשרויות עם ספקים ששילמו לו שוחד. אף כי לכאורה את כספי השוחד קיבל הנאשם מהספקים, הרי שיש להניח כי להתקשרויות אלו הייתה גם השפעה על הקופה הציבורית ועל המחיר ששולם עבור המזון והציוד לגן החיות. הנאשם לא הסתפק בקבלת שוחד מהספקים בגן החיות, אלא תכנן ויזם עסקת שוחד נוספת…".

"התנהגות זאת", נכתב עוד בגזר הדין, "מבטאת השחתה חמורה של השירות הציבורי. לא מדובר בעובד ציבור שנכנע ליצר הרע והתפתה לקבל הצעה של נותן השוחד, אלא בעובד ציבור שתכנן, יזם והחל לפעול לביצוע עסקה לקבלת שוחד".


לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סוקול


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות