נערים חשודים בשוד: "תן לנו כסף או שנחתוך לך את הפנים"

שני קטינים, בני 14 ו-17 מקרית אונו, נעצרו בחשד למעורבות בשוד אלים של קשיש בן 77 בעיר בשבוע שעבר תוך איומים בסכין. המשטרה הצהירה כי בקרוב יוגש כתב אישום
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

"תן לנו את הכסף או שנחתוך לך את הפנים…", כך, על פי החשד, איימו שני נערים, בני 14 ו-17 מקריית אונו, על קשיש בן 77 בחנות תכשיטים בעיר. בתום חקירת משטרה של חוקרי משטרת מסובים במרחב דן הוגשה הצהרת תובע נגד השניים על הכוונה להעמידם לדין בעבירות של שוד, איומים בסכין וגניבה.

המקרה התרחש לפני כשבוע, ביום שבת.בסמוך לשעה 22:00 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל בגין שוד ברחוב בסמוך לספורטק בקרית אונו, כאשר החשודים תקפו ושדדו קשיש ונמלטו מהמקום. עם קבלת הדיווח, שוטרים של משטרת מסובים הגיעו למקום ופגשו בקורבן, בן 77.

מהחקירה הוברר כי בסמוך לאירוע נכנס הקורבן לתוך הקניון בקרית אונו ומשך מהכספומט סכום של 2,100 שקלים החשודים, אשר הבחינו בזה התקרבו לעבר הקשיש ונעמדו צמוד אליו. בהמשך הם עקבו אחר הקשיש שצעד לתחנת האוטובוס, פנו אליו ושאלו אותו לגביי הגעה לערים אחרות באמצעות התחבורה הציבורית.

בתוך כך, הקשיש עלה על האוטובוס ואחריו הנערים החשודים, כאשר אחד מהם התיישב ליד הקשיש והשני מולו.בעת שהקשיש ירד מהאוטובוס בסמוך לספורטק בקרית אונו, הקטינים ירדו בעקבותיו והמשיכו במסע העיקוב אחרי הקשיש.

כאשר הגיע הקשיש לשביל במטרה להגיע לביתו, החשודים נעמדו מולו ודרשו מהקשיש את כספו באומרם: "תן לנו את הכסף או שנחתוך לך את הפנים".

בשלב זה, כך לפי הערכות המשטרה, בשל האיומים ומחשש לחייו, הקשיש הוציא מכיסו את הכסף שמשך קודם לכן מהכספומט בסך של 2,100 שקלים ונתן לחשודים שנמלטו בריצה מהמקום.

הצהרת תובע לבית המשפט

במסגרת פעולות חקירה מואצות ואמצעים טכנולוגיים נרחבים של חוקרי תחנת מסובים, בתוך מספר ימים בודדים, שוטרי הנוער בתחנת מסובים, איתרו את החשודים. החשודים, בני 14 ו-17, מקרית אונו נעצרו לחקירה שבסיומה נכלאו ומעצרם הוארך מעת לעת.

במהלך החקירה גילו החוקרים כי הנער בן ה-14 חשוד באירוע נוסף, כבר יום למחרת השוד. מהחקירה עלה, כי ביום זה, בשעות הערב, הגיע החשוד לחנות תכשיטים בקניון בקרית אונו וביקש מהמוכרת שתציג לו צמידים שונים, כאשר במשך דקות ארוכות הוא בחן ומדד אותם. בהמשך ניצל החשוד את ההזדמנות שנכנסה לקוחה נוספת לחנות והמוכרת התפנתה על מנת לתת לה שירות, נטל הנאשם את צמיד הטניס משובץ יהלומים בשווי 27 אלף שקלים שהיה מונח על הדלפק בחנות ונמלט בריצה מהמקום.

השבוע הגישו נציגי המשטרה הצהרת תובע של הפרקליטות לבית המשפט, על הכוונה להעמיד את השניים לדין בגין שוד, החזקת סכין וגניבה. במקביל תגיש הפרקליטות בקשה למעצר השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות