שני אחים חשודים בהשמטת 3 מיליון שקל הכנסות מעסקת מכירת מניות

השניים, בעלי חברת איזיטק העוסקת בפיתוח תוכנות, חשודים כי מכרו טכנולוגיה לחברה קפריסאית תמורת מניות אך העסקה לא דווחה לרשות המסים כחוק
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
אילוסטרציה envato

האחים משה ורונן יעקב, הובאו היום (יום ג') בפני בית משפט השלום בחיפה בחשד להשמטת הכנסות בסכום של כ-3 מיליון שקלים מעסקת מכירת מניות, תוך ניצול פטור ממס עבור תושב חוזר ותיק של אחד מהם, במטרה להתחמק מתשלום מס.

מבקשת המעצר, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עולה כי השניים, בעלים של חברת "איזיטק בע"מ" העוסקת בפיתוח תוכנות, מכרו בשנת 2011 טכנולוגיה לחברה בשם RPJV הרשומה בקפריסין תמורת מניות בחברה. מניות אלה נרשמו לטובת משה יעקב, וקבלתם לא דווחה לרשות המסים כנדרש בחוק. בנוסף, באותה שנה נמכרו מניותיו בחברת "איזיטק" של רונן לאחיו, משה, כאשר עסקה זו לא דווחה גם היא לרשות המסים ולא שולם בגינה המס הנדרש.

עוד עולה מבקשת המעצר, כי בשנת 2017 מניותיו של האח משה בחברת RPJV נמכרו תמורת מיליון אירו, וכי החשודים הציגו מצג לפיו משה יעקב מחזיק בנאמנות 80% ממניות אלו עבור אחיו רונן שהינו תושב חוזר ותיק החל משנת 2009 ולכן זכאי לפטור של 10 שנים על הכנסות שנבעו לו מחוץ לישראל, זאת כדי להתחמק מתשלום מס על מכירת המניות, שמקורן בחברה הרשומה בקפריסין.

השופט אבישי קאופמן מבית משפט השלום בחיפה שחרר את החשודים בתנאים מגבילים ביניהם ערבות עצמית על סך 100 אלף שקלים כל אחד, וערבות צד ג' על סך 200 אלף שקלים כל אחד.

בני זוג מפתח תקוה חשודים בהעלמת הכנסות מחשבון בנק בחו"ל

עוד בענייני מסים: בני הזוג יואש וזהבה שפירא, גמלאי של משרד הביטחון ועורכת דין המתגוררים בפתח תקוה, חשודים בהעלמת הכנסות של מאות אלפי שקלים מריבית ודיבידנד שמקורן בחשבון בנק שהם מחזיקים בחו"ל.

בני הזוג נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בבת ים. יחד עימם נעצר בנם, אביב שפירא, עובד בתעשייה האווירית, החשוד שלא דיווח על הכנסות מריבית ודיבידנד שמקורם בחשבון בנק בחו"ל. עוד נעצר מייצגם של בני הזוג מול רשויות המס, יהודה בדיחי, החשוד בסיוע להתחמקות מתשלום מס.

ממידע שהתקבל במסגרת חילופי מידע בין מדינות למטרות אכיפת מס עלה כי החשודים מחזיקים בחשבון בנק בחו"ל ובו יתרה של כ- 2.1 מיליון דולר. עם קבלת המידע נפתחה חקירה של פקיד שומה חקירות מרכז ועם המעבר לשלב החקירה הגלויה נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים בבתי החשודים ובמשרדים של מייצגם בפני רשויות המס.

מהחקירה עד כה עולה כי בני הזוג לא דיווחו על הכנסות של מאות אלפי שקלים מריבית ודיבידנד שמקורן בחשבון הבנק בחו"ל בדו"חות השנתיים שהגישו לשנים 2017-2020. עוד עולה כי המידע אודות הכנסות אלו היה זמין למייצג של בני הזוג בפני רשויות המס והוא בכל זאת לא כלל אותו בדו"חות. כמו כן, עולה מהחקירה כי בנם של בני הזוג לא הגיש דוחות שנתיים לרשויות המס, על אף שהחזיק בנכסים בחו"ל ששווים גבוה מ-1.9 מיליון שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אבישי קאופמן


עו"ד יניב איש – שלום

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות