תקפה את בעלת הבית הקשישה – נידונה ל-22 חודשי מאסר

תושבת הדרום, 35, הורשעה כי בעטה בבטנה של האישה שאצלה התגוררה ללא כל סיבה ונידונה למאסר ולפיצוי למתלוננת. ביהמ"ש: "חובה עלינו להגן על החלשים בחברה"
אייל חן |
אילוסטרציה evanto

תושבת הדרום, בת 35, שהכתה פעמיים קשישה בת 83, ללא כל סיבה, נידונה באחרונה לעונש מאסר של 22 חודשי מאסר בפועל וכן פיצוי למתלוננת בסך 3,000 שקלים. "החובה המוטלת על בית המשפט להגן על החלשים בחברה ולנטוע תחושת ביטחון בקרב אזרחיה על ידי הטלת ענישה מרתיעה וכבדה על מי שבוחר להפעיל אלימות חסרת חמלה כלפי קשישים", כתבה השופטת נגה שמואלי מאייר בגזר הדין.

על פי כתב האישום בו הורשעה, תקפה הנאשמת את הקשישה פעמיים, פעם אחת בכך שבעטה בבטנה ובפעם השנייה הכתה אותה באמצעות מכת אגרוף בכתפה וגרמה לה לחבלה של ממש בגופה. התביעה ציינה כי לחובת הנאשמת 5 הרשעות קודמות בין השנים 2020-2012 ורק לפני מתן גזר הדין סיימה לרצות את עונשה בגין תיק אלימות אחר שבו נגזרו עליה 8 חודשים מאסר לריצוי בפועל. הנאשמת אשר קיבלה את "זכות המילה האחרונה", הביעה חרטה על מעשיה, הצהירה כי מעשים כגון אלו לא יישנו על ידיה וביקשה כי בית המשפט יתחשב בה לעניין העונש שכן ברצונה להשתקם ולהתחיל בדף חדש בחייה.

פוטנציאל הנזק

השופטת שמואלי ציינה בגזר הדין שלמעשיה של הנאשמת נלווה ממד מסוים של השפלה וביזוי וכן כתוצאה ממעשיה נגרמו לקשישה חבלות שאינן של מה בכך בבטנה. "היה על הנאשמת לצפות כי בתקיפת קשישה בגילה של המתלוננת, התוצאות עלולות להיות הרות אסון. ברוח זו, לא ניתן אף להתעלם מפוטנציאל הנזק אשר היה טמון בהתנהגותה האלימה של הנאשמת, כאשר נדמה שאך בנס לא נגרם נזק חמור בהרבה מזה שנגרם בסופו של יום, וכבר היו דברים מעולם", כתבה השופטת שמואלי.

עוד הוסיפה השופטת: "שקלתי את התנהגותה של הנאשמת, עת הלה שהתגוררה במועד הרלוונטי לכתב האישום בדירתה של המתלוננת מצאה לנכון לתקוף את המתלוננת ב"ביתה מבצרה" ללא כל סיבה נראית לעין, ומבלי שהייתה כל התגרות מצדה של האחרונה. עוד ולחומרה, נתתי דעתי למיהותה של המתלוננת, שהינה קשישה, לפער הגילאים והחוזק הפיזי שבין המתלוננת לנאשמת, ולכך שמצופה היה כי הנאשמת תעזור ותסייע לקשישה, תחת תקיפתה ופגיעה בגופה ובשלומה".


לצפייה ולדירוג כבוד השופטת נגה שמואלי מאייר


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות