אישום: התחזה לרופא וביצע טיפולים קוסמטיים בלקוחות

תושב המרכז, 35, נאשם כי שכר חדר במרפאת מומחים, התחזה למזכירה והציע ללקוחות טיפולים אסתטיים ואף טיפל בהם ללא כל הכשרה מקצועית בתחום
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

הגידול בצריכת הטיפולים קוסמטיים שאמורים להתבצע על ידי רופאים, מגדילה את הפיתוי של מי שרוצה לעשות כסף קל להתחזות לרופא ולבצע את הטיפולים ללא כל הסמכה. אחד כזה הינו תושב המרכז, בן 35, ששכר חדר בבית הרופאים, התחזה למזכירתו וצלצל ללקוחות פוטנציאלים והציע להם טיפולים אסתטיים, כאשר הוא נעדר כל הכשרה מקצועית בתחום שירותי הבריאות, כך עולה מכתב אישום חמור, הנושא 11 אישומים, שהוגש נגדו בגין התחזות לרופא, קבלת דבר מרמה ותקיפה.

על פי כתב האישום, הנאשם אינו בעל רישיון לעיסוק ברפואה, כהגדרתו בפקודת הרופאים והוא נעדר כל הכשרה מקצועית בתחום שירותי הבריאות והוא מעולם לא קיבל רישיון לעסוק ברוקחות או היתר ליבוא תרופות וציוד רפואי. למרות זאת הוא הזריק חומצה היאלורונית שמשמשת, בין היתר, במסגרת טיפולים אסתטיים כחומר מילוי היוצר נפח והזרקה של חומצה היאלורונית ללא הכשרה והסמכה מתאימות עלולה לגרום לנזקים, לרבות נזקים בלתי הפיכים.

הנאשם שכר חדרים ב"בית הרופאים" ברחוב הברזל בתל אביב, בבנין אסותא ובמרפאה ביצע טיפולים באמצעות חומרים רפואיים, חלקם מורשים לביצוע על ידי רופא בלבד באמצעות זריקות וחלקם ניתן לביצוע על ידי מטפל אסטטי שאינו רופא. הוא פרסם עצמו באתרי אינטרנט שונים, בהם הציע שירותים שונים, לרבות הטיפולים במרפאה.

פרסם את שירותיו ברשת

על פי כתב האישום, לשם ביצוע הטיפולים, יצר קשר טלפוני, באופן ישיר או באמצעות מוקד טלפוני עם לקוחות פוטנציאליים אשר פנו באמצעות הפרסום. במסגרת השיחות עם המתלוננים הציג עצמו כמזכירתו של "רופא עור דרמטולוג" וכינויים נוספים אשר נועדו ליצור אצל המתלוננים את האמונה כי מדובר בטיפולים הניתנים על ידי רופא מוסמך. בנוסף ציין בפניהם הנאשם בשיחות טלפוניות או בפגישה כי במסגרת הסדר עם קופת חולים מכבי או קופת חולים כללית, יקבלו הנחה משמעותית במעמד החיוב.

בין היתר באחד המקרים הוא הוא סיכם עם אישה כי "רופא מומחה לצלקות" יבצע בבעלה את הטיפולים וכן התחייב בפניה כי תינתן לה הנחה מטעם קופת החולים במעמד החיוב. סכום הטיפולים אשר סוכם עמד על 8,000 שקלים, על סמך מצג השווא הסכים המתלונן לקבל טיפול שנחזה להיות טיפול רפואי באמצעות הזרקות ובתום הטיפול הוא סרב להעביר תשלום עד אשר הנאשם יציג בפניו תעודת רופא או אסמכתא להכשרתו.

במקרה אחר, כך מפורט בכתב האישום, הנאשם ביצע טיפול רפואי בכתמי גיל בידיים, בבית החזה ובבטן של אישה שראתה את הפרסומים שלו באינטרנט תמורת 3,000 שקלים. הוא גם הציג את עצמו כ"רופא עור פלסטיקאי" וסיכם עם לקוחה שיטפל בה במספר טיפולים ואף קיבל ממנה כ- 4,800 שקלים.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות