כספים מתביעות ייצוגיות יסייעו לישראלים להיחלץ מחובות?

"חוף מבטחים" – פרויקט חדש במשרד המשפטים מבקש לייעד כספים מקרן התובענות הייצוגיות לטובת שיקום כלכלי חדשני לאזרחי ישראל בהיקף של 68 מיליון שקלים
%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%95%d7%95%d7%99%d7%a0%d7%a1%d7%a7%d7%99 |
אילוסטרציה envato

צעד נוסף בדרך לצמצום פערים: הושק פרויקט חדש של קרן תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים בהיקף של למעלה מ- 50 מיליון שקלים, שיסייע ליותר מ- 1,600 משקי בית להיחלץ מהחובות הכספיים ומההתנהלות שהובילה אליהם.

הפרויקט שנקרא "חוף מבטחים", הינו פרויקט שיקום כלכלי חדשני בהיקף של 68 מיליון שקלים, כאשר 20 מיליון שקלים ממומן על ידי קרן התובענות הייצוגית במשרד המשפטים ו-22 מיליון שקלים על ידי עוגן.

כספי החזרי ההלוואות ימוחזרו באופן שסך האשראי, שיחולק בתכנית, יעמוד על כ-53 מיליון שקלים וסך של 13 מיליון שקלים ישמשו לליווי פיננסי והסדרי חוב למתן טיפול הוליסטי לחייבים.

הפרויקט צפוי להתפרס על פני 8 שנים וייתן מענה ליותר מ-1,600 משקי בית. היקף ההלוואות צפוי להיות כ- 53 מיליון שקלים והן יינתנו ללא ריבית וללא הצמדה.

שיתוף הפעולה בין הקרן שבין חברת עודן, נוצר בעקבות זכייתה של החברה בקול הקורא, שפרסמה קרן תובענות ייצוגיות, לאחר שהתקבלו בקרן כספים, מכוח פסק דינו של השופט פרופ' עופר גרוסקופף בת"צ 11-06-2010 עמירה ואח' נ. הראל חברה לביטוח בע"מ ואח'.

כספים אלה יועדו לטובת "סיוע לחייבים נגדם ננקטו הליכי הוצאה לפועל", ואליהם אוגמו כספים ששולמו לקרן מכוח פסקי דין נוספים, שלא יועדו לטובת מטרה מסוימת.

בפרויקט יינתן מענה כולל בסגנון one-stop-shop עבור משקי בית שהידרדרו לחובות, נמצאים בהליכי הוצאה לפועל ומעוניינים להשתקם ולצאת לחיים חדשים.

סיוע מול הנושים

הפרויקט עצמו כולל צמצום החובות של משקי הבית באמצעות הגעה להסדרי חוב, ליווי של המשפחות בניהול ההלוואה והעמדת אשראי שיאפשר למשקי הבית לשלם עבור החובות בהוצאה לפועל.

לתוכנית יתקבלו משקי בית שחובם להוצאה לפועל אינו עולה על 40 אלף שקלים ומתקשים לעמוד בהחזר חובותיהם.

משתתפי התוכנית צפויים לעבור תהליכי אבחון כלכלי ומשפטי, שבסופו יופנו להליך ליווי מותאם אישית בתחום כלכלת המשפחה. לשם כך, קבוצת עוגן תיעזר בשותפים וביניהם ארגונים חברתיים המתמחים בליווי פיננסי של משקי בית – פעמונים, כתף לכתף ויעדים לצפון.

הליווי יכלול ניתוח וגיבוש תמונת מצב פיננסי על ידי יועצים מקצועיים לכלכלת המשפחה, כמו גם בניית תכנון כלכלי ארוך טווח לטובת שיפור ההתנהלות הכלכלית העתידית של המשתתפים בתוכנית.

לאחר שיפור במצב הכלכלי ובהתנהלות הפיננסית, יעבור משק הבית תהליך חיתום שיבחן את התאמתו למתן אשראי.

לחייבים שעברו ליווי בעבר, ייבחן מתן אשראי ללא צורך בתהליך ליווי מחודש.

במסגרת הפרויקט תסייע קבוצת עוגן בהסדרי חוב מול הנושים, מחיקת החוב או חלקו והחלפתו בהלוואה של עד 40 אלף שקלים, ללא ריבית וללא הצמדה בפריסה נוחה של 5 שנים.


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות