3 שנות מאסר לגבר שהיכה את אישתו: "האלימות הפכה לשגרת יומה"

בגזר הדין צוין כי הבעל נהג לתקוף את בת הזוג זמן קצר לאחר נישואיהם ובין השאר הצית את שיערה ונעל אותה בחדר: "שתלטנות רודנית שהובילה לחיים בפחד תמידי"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

שבועיים לאחר הנישואים החלה תושבת השפלה לחוש את נחת זרועו של בעלה הצעיר, בין היתר הצתת שיערה, מקרי אלימות ואיומים.

כעת הבעל הורשע ולמרות שהינו ללא עבר פלילי בית המשפט גזר עליו 3 שנות מאסר ופיצוי בסך 20 אלף שקלים.

"מעשיו מלמדים על אכזריות ורשעות כלפיה", כתבה השופטת רבקה גלט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, שכלל 4 אישומים בעבירות אלימות ואיומים, כלפי מי שהייתה נשואה לו שנה וחצי בלבד.

מסכת האלימות החלה כשבועיים לאחר נישואי הזוג וכללה, בין היתר, איומים בסכין, בהצתת שיערה, אלימות הכוללת משיכות בשיערה, סטירות ובעיטות בכל חלקי גופה, שהיו מנת חלקה.

בגזר הדין ציינה השופטת גלט כי מסכת האלימות שחוותה המתלוננת מידי הנאשם במהלך תקופת נישואיהם הקצרה, אכן מזעזעת בכך שהנאשם נהג כלפי המתלוננת בשתלטנות רודנית, וכל סטייה שלה מהתנהלות לפי רוחו, גררה אלימות.

כשהעזה להוריד מאצבעה את טבעת הנישואין, התעורר כעסו כששיחקה במכשיר הטלפון שלה, נטל אותו בכוח ושבר אותו.

בכעסו הרב נעל אותה פעמיים בחדר, ובאחר המקרים נאלצה לברוח דרך החלון לבית הוריה, גם לאחר מכן, לא בחל באיומים חמורים עליה, על מנת להפחידה ולגרום לה לשוב לביתם.

"חיים במצב תמידי של פחד"

"עדותה לפניי הותירה רושם מטלטל של מי שהאלימות הפכה לשגרת יומה וחיה במצב תמידי של פחד מפני התפרצויות הזעם של הנאשם, שהופיעו בתכיפות גבוהה, ובאופן בלתי צפוי. ניתן היה להתרשם במהלך עדותה הארוכה, כי מדובר במי שכהו חושיה – פשוטו כמשמעו – מרוב סבלה, עד שהתקשתה למקד כל אירוע לעצמו, בשל ריבוי המקרים בהם שימשה שק חבטות עבור הנאשם", כתבה השופטת.

עוד הוסיפה: "לא ניתן להתעלם מפער הכוחות בין הנאשם והמתלוננת, אשר במקרה זה התבלט. בעוד שהנאשם גדול מידות והתנהגותו כוחנית, הותירה המתלוננת רושם ברור של שבריריות, עדינות, וחולשה גופנית. באלה היה כדי ללמד עד כמה פחדה מפניו, ועד כמה חסרת אונים היתה מול התפרצויותיו האלימות".

עוד צוין, כי במהלך המשפט עלה בבירור כי הנאשם כלל אינו מכיר בחומרת מעשיו, ולצד הודאתו במעשים, לא ניתן להתעלם מכך שהוא רואה עצמו כמי שטיפל במתלוננת ודאג לה, ולא כמי שנהג כלפיה באלימות. גם בדברו האחרון בבית המשפט בחר לחזור על עמדתו לפיה המתלוננת היא זו שיש לה "בעיה", ואילו הוא זה שנחלץ לטפל ולעזור לה וכשנתבקש להתייחס לעבירות, טען כי כתב האישום "מוגזם".

"לא נשמעו מפיו דברי התנצלות, או אמפתיה, שלא לומר בקשת סליחה. לצערי, אני מוצאת כי בעומקו של דבר, הנאשם אינו מכיר באשמתו", סיכמה השופטת.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת רבקה גלט


עו"ד אלון ארז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות