איך גרמו השודדים לקורבנם לקפוץ מחלון הדירה?

שגיב טיירי, המוכר מפרשת מרגלית צנעני, נאשם ביחד עם 4 נוספים, כי סחטו ושדדו אדם אחר, רדפו אחריו והובילו אותו לקפוץ מחלון דירתו בניסיונו להימלט מידיהם
דנה לווינסקי |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שגיב טיירי, בן 45 מרעננה, שבעבר הוזכר בפרשה שבה הסתבכה מרגלית צנעני, שוב מסתבך.

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגדו ונגד ארבעה מעורבים נוספים, לאחר שסחטו ושדדו אדם אחר, רדפו אחריו והביאו אותו לקפוץ מחלון דירתו במהלך מנוסתו מהם.

מכתב האישום עלה כי במהלך אוגוסט 2021, כאשר ישב במסעדה הרצליה, הבחין המתלונן בטיירי, אתו הייתה לו היכרות מוקדמת, שניגש לומר לו שלום. לאחר שיצא מהמסעדה, התקרבו אליו שגיב טיירי, פריימק ושניים אחרים, אשר אחד מהם חסם את דרכו.

טיירי הורה למתלונן להוריד את שעון הרולקס שענד על ידו ולהעבירו אליו ואילו פריימק לקח מידיו של המתלונן את תיקו והוציא מתוכו סכום כסף של 3,000 אירו.

שגיב טיירי איים על המתלונן כי מעתה ואילך, יהיה עליו להעביר סכום של 10 אלף אירו בכל חודש, אחרת בנו יפגע. פריימק איים על המתלונן ואמר לו כי אם ידבר עם המשטרה על שהתרחש, הוא ישים אותו בכיסא גלגלים.

כתוצאה ממעשיהם, כך מתואר בכתב האישום, העביר המתלונן תשלום אחד של 8,989 דולר לידי שגיב טיירי.

לאחר שהפסיק להעביר את כספי הסחיטה, קשרו טיירי וראובן קשר לסחוט את המתלונן בכוח.

במסגרת הקשר הגיעו לחדרו של המתלונן בבית מלון, כאשר ראובן לבוש במדי עבודה של חברת וולט עם מגש פיצה ביד.

ראובן תקף את המתלונן על ידי כך שהשכיב אותו על הרצפה, התיישב עליו וסתם את פיו, בזמן שטיירי נכנס לחדר.

השניים פתחו את הכספת של המתלונן וגרמו לאי סדר.

 

"אם לא תגיע – נפגע בך"

טיירי, כך נטען, לקח את מכשיר הטלפון של המתלונן וניסה באמצעות יישומון מסחר של מטבעות דיגיטליים להעביר לעצמו מטבעות דיגיטליים. בהמשך, ביקשו השניים לדעת מהו עיסוקו של המתלונן, והוא השיב כי הוא סוחר במטבע דיגיטלי מסוג NFT. בטרם יצאו מהחדר, טיירי איים על המתלונן שיבעט בו אם ימשיך לצעוק. השניים צילמו את תמונותיו של בנו של המתלונן ונטלו את כרטיס שעון הרולקס המשמש להפעלתו.

במועד מאוחר יותר, ביקש טיירי מהמתלונן להנחות אותו איזה NFT לרכוש. בתקופה שלאחר מכן, הפסיד טיירי הפסד כספי כתוצאת מנפילת ערכו של ה-NFT שרכש. משכך, האשים את המתלונן בהפסדו והעמיד אותו בפני עובדה כי בשל הפסדו, המתלונן חייב לו סכום של 100 אלף דולר שעליו להעבירו לידיו. לאחר שהמתלונן אמר לטיירי שאין ביכולתו להחזיר את החוב, הורה לו לשכור משרדים על שמו, בהם תתנהל חברת השקעות במטבעות דיגיטליים.

כמו כן, הורה טיירי למתלונן כי עליו לעבוד בחברה זו, ללא כל תשלום על עבודתו. לאחר מספר חודשים בהם ביקש המתלונן להפסיק וסורב, איימו טיירי או מי מטעמו על המתלונן, שאם לא יגיע לעבודה בנו יפגע. לאחר שסירב, קשרו טיירי, ראובן, פריימק ומרצינקביץ קשר לפיו יגיעו לביתו של המתלונן בהרצליה כדי לסחוט ממנו באיומים את תשלום החוב. הנאשמים הגיעו לקומה השביעית בה גר המתלונן, דפקו בדלתו ואמרו לו "תפתח את הדלת או שאני פותח ולא תהיה לך מחילה".

המתלונן, אשר ראה אותם בעינית, פחד והחליט שלא לפתוח את דלתו. בשלב זה שבר ראובן את הדלת ופרץ יחד עם טיירי לדירת המתלונן. בשל פחדו וכדי להימלט מהם קפץ המתלונן מחלון דירתו, עבר בין מרפסות והגיע לגג הקניון המחובר לבניין. בעודו נמלט, החלו הנאשמים לרדוף אחריו. כאשר המתלונן הגיע בסמוך לגג המלון המשותף לגג הקניון, התקשר תוך כדי מנוסה למוקד 100 וזעק כי טיירי רודף אחריו ומבקש להרגו.

מיד לאחר מכן, מתואר עוד בכתב האישום, קפץ סמוך לכניסת המלון תוך שהוא פונה בתחינה אל הנוכחים במקום כי יחביאו אותו מפני אנשים שמעוניינים לפגוע בו. במקביל למרדף, לקח טיירי מדירתו של המתלונן לידיו מחשב נייד מסוג "אפל" וכן את תעודת הזהות שלו. כתוצאה מהמנוסה, המתלונן הועבר לטיפול בבית החולים כשהוא סובל מחבלות, קיבל טיפול ושוחרר.

הפרקליטות: "המתלונן היה אחוז אימה"

סמוך לאחר מכן קשרו שגיב טיירי, ראובן וזלקה קשר במסגרתו יאיימו ויפחידו את המתלונן במטרה להניע אותו מלמסור תלונה במשטרה ולשבש מהלכי משפט.

במסגרת הקשר, הגיע זלקה למיטתו של המתלונן בבית החולים, איים עליו והשמיע לו בטלפון את ראובן שאמר "אל תדבר עם המשטרה, יש לנו תמונות של הבן שלך". סמוך לאחר מכן, זלקה השמיע למתלונן שיחה נוספת מהטלפון הנייד שלו, בה שאלו אותו טיירי וראובן מה אמר למשטרה. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים ובשל פחדו מהם, מסר המתלונן למשטרה תלונה בה ייחס לאחרים את המעשים.

במועד מאוחר יותר, התקשר טיירי למתלונן, אמר לו כי הוא הוזמן לחקירה משטרתית בתחנת גלילות והורה לו לחכות לו במסעדה סמוך לתחנת המשטרה. כאשר נכנס המתלונן אל המסעדה, ראה את ראובן והתיישב עימו ועם עורך דינו של טיירי. כשקמו, מסר עורך הדין למתלונן את תעודת הזהות שלו. סמוך לאחר מכן נסעו יחדיו השלושה ברכבו של עורך הדין כדי לאסוף את טיירי שסיים את חקירתו וחתם על כתוב ערובה לפיו לא יצור קשר עם המתלונן למשך 7 ימים. מיד לאחר שחתם, נכנס טיירי לרכב והתיישב ליד המתלונן. השלושה הסיעו את המתלונן למקום מגוריו וכאשר המתלונן ירד מהרכב, פנה טיירי אל המתלונן ואיים עליו שלא יספר על שאירע לו.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "עילת המסוכנות מהמשיבים זועקת מהאישומים המפורטים בכתב האישום, שרגע השיא שבהם היה האירוע נשוא האישום השלישי. באירוע זה, המתלונן היה כה אחוז אימה מהמשיבים, עד אשר העדיף לקפוץ מחלון דירתו מאשר להישאר עמם באותו החדר. המשיבים לא ידעו דיי חרף העובדה כי המתלונן קפץ מהחלון, ואף השכילו לרדוף אחריו תוך שהוא זועק לעזרה".


עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות