15 חודשי מאסר לאוהד כדורגל שהיכה אוהדים ביציע

ביהמ"ש בנתניה גזר את העונש על אוריאל אזולאי, 26 מאשקלון, שהורשע בעבירה של חבלה חמורה של שני אחים, אוהדי כדורגל, במהלך משחק בין מכבי ת"א להפועל חדרה
גילי סיוון-כהן |
עונש קל לאוהד בית"ר שתקף קבוצה מתחרה
אילוסטרציה

בית המשפט השלום בנתניה הטיל עונש של 15 חודשי מאסר על אוהד הכדורגל אוריאל אזולאי, תושב אשקלון בן 26 שהורשע בעבירה של חבלה חמורה, לאחר שהוא בני משפחתו ובת זוגו היכו ללא רחם זוג אחים שהעירו להם על התנהגותם ביציע. אזולאי גם ישלם פיצוי לכל אחד מהמתלוננים בסך 6,000 שקלים ויורחק ממשחקי כדורגל וכדורסל לתקופה בת שנתיים.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, אזולאי הגיע, אז עם בת זוגו ובני משפחתו למשחק של מכבי תל אביב נגד הפועל חדרה, המתלוננים זוג אחים שישבו איתם באותו יציע, העירו להם על התנהגותם הלא הולמת ובתגובה התעצבנו הנאשמים והחלו להטריד אותם בדחיפות ובהערות מגונות. המתלוננים עברו לשבת במקום אחר באצטדיון ופנו לצאת מהיציע אך אז יצאו הנאשמים אחריהם ובתגובה היכה אחד המתלוננים, את אזולאי באגרוף. בעקבות כך אזולאי בת זוגו ובני משפחתו החלו להכות את המתלוננים במכות אגרוף ובדחיפות.

כתוצאה ממעשיהם, כך מתואר בכתב האישום, נפלו שני המתלוננים אל הקרקע כשהם ממשיכים להכות אותם בבעיטות ואגרופים בכל חלקי גופם ובראשם. אחד המתלוננים הצליח לקום ולברוח מהמקום אך הנאשמים המשיכו להכות את חברו בעודו שוכב על הקרקע. כתוצאה מהמעשים נגרמו לשניים שברים בפנים וחבלות בגוף.

האוהד שהותקף: "אני לא ישן בלילה"

לשלב הטיעונים לעונש הגיעו שני הנפגעים וסיפרו על שעברו. אחד מהם סיפר כי בעקבות המקרה הוא שינה את היציע שבו הייתי מגיע והיה מתרחק מאותה חבורה שהיתה ממשיכה להגיע למשחקים. "אני מוצא עצמי באותו אצטדיון רואה אותם מגחכים מולי, הנה זה שהרבצנו לו, הנזק שלי להבדיל מאחי, עצם הלחי שלי שבורה בצד ימין, משהו שמלווה אותי כבר 4 שנים טיפה יותר. כאבים ,כאבי ראש בתכיפות יותר גדולה", סיפר האוהד בבית המשפט כאשר אחיו הוסיף: "אני הולך עם הרגשה שהעולם שלי נסגר. הוא וכל החבורה כולל הבת זוג, הרסו לי את החיים. בדרך עקיפה או ישירה הם קשורים לזה שבמשך 4 שנים האחרונות אני לא מצליח להביא את עצמי לידי ביטוי, אני לא ישן, לילה לילה אני זוכר את זה".

התובעת המשטרתית, ציינה בטיעונים לעונש כי: "כל חטאם היה להעיר לנאשמים על אופן התנהגותם ביציע ששייך לכולם יש לומר שאמור דווקא לאחד את אוהדי אותה קבוצה, ולהפוך אותם לבעלי אינטרס הנאה וחסכון משותף. המאשימה ערה לחלקו של המתלונן בתחילת האירוע, לא מתעלמת .יחד עם זאת, ניתן לשוות בנפשנו את הסיטואציה בה עמד שהוא עם אחיו הקטן, חש מאוים מחבורה מלוכדת, מבקש ועושה לעזוב את המיקום שהיה בו ואלה מתהלכים אחריו כאמור כחבורה".

השופטת: "הגיע זמן לשים סוף לאלימות"

השופטת אליאנא דניאלי ציינה בגזר הדין כי בפסיקה רבה עמדו בתי המשפט על האלימות הפושה בחברה ועל הצורך לנקוט יד קשה כנגד אלו הפועלים באופן אלים כלפי זולתם.

"באופן ספציפי", כתבה השופטת בגזר הדין, "נחקק כאמור חוק איסור האלימות בספורט וחרף זאת אין בכך כדי להביא לכך שגברים, נשים וטף יוכלו לצפות בשלווה וללא דאגות במשחקי הכדורגל. בעניין זה אני מוצאת להפנות לפסיקה בה ציין בית המשפט כי הגיעה העת לשים סוף לאלימות חסרת הפשר המשתוללת במגרשי הכדורגל ובסביבתם".

עוד הוסיפה השופטת דניאלי : "בענייננו מדובר כאמור בחבורה אשר החליטה בהתנהגותה, אף אם לא בהחלטה מראש, לסכל את האפשרות של אוהדים אחרים, אוהדי אותה קבוצה, לצפות במשחק בשלווה ובאופן בטוח. במעשיהם פגעו בזכות המתלוננים לגופם ולשלוות נפש וכן בזכותם של כל הנוכחים במשחק לצפות כאמור במשחק באופן בטוח וללא חשש".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות