כתב אישום נגד המחבל מצריפין: דקר שני חיילים וניסה לחטוף נשק

למחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד מחמד עואודה המייחס לו ניסיון רצח של שני חיילים בדקירות בסמוך לצומת צריפין וניסיון לחטוף נשק. הפרקליטות מבקשת להאריך מעצרו עד תום ההליכים
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד מחמד עואודה, 22 מדורא, לאחר שניסה לרצוח שני חיילים בדקירות בסמוך לצומת צריפין. כתב האישום, ייחס לעואודה עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה ופציעה בנסיבות מחמירות, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, כניסה לישראל שלא כדין. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגד המחבל.

מכתב האישום עולה כי עואודה הוא תושב הרשות הפלסטינית ללא אישור כניסה לישראל, שהחליט לבצע פיגוע דקירה ולרצוח חיילים בישראל. לשם כך, הצטייד בסכין ונכנס לישראל תוך ניצול נקודת תורפה בגדר מערכת הביטחון. לאחר ששהה באזורים שונים בישראל, הגיע ליפו וישן אצל אביו.

לפני כשלושה שבועות, יצא עואודה מבית אביו בתחבורה ציבורית על מנת לבצע את הפיגוע ותוך כדי נסיעת האוטובוס חיפש אחרי חיילים. כשהאוטובוס הגיע סמוך לצומת ניר צבי בבאר יעקב, הבחין בחיילים שעמדו בצד הדרך, ירד מהאוטובוס והחל לעקוב אחריהם. כשהגיע קרוב אליהם כשגבם מופנה אליו, הניף עואודה את הסכין ודקר את אחד החיילים בפלג גופו העליון. מיד לאחר מכן, ניגש לחייל השני ודקר אותו בגבו. כתוצאה מהדקירות החיילים נפלו לרצפה ועואודה רכן לעברם ודקר אותם דקירות רבות נוספות עד שלהב הסכין נשברה.

עואודה לא חדל ממעשיו והמשיך לבעוט באחד החיילים תוך שהוא מנסה לחטוף את נשקו האישי. על אף פציעתו הקשה, החייל עשה כל שביכולתו על מנת להדוף את עואודה ולהגן על נשקו. אזרחים שהיו באזור הבחינו במתרחש, חתרו למגע עם עואודה ונטרלו אותו עד להגעת כוחות משטרה.

השודד לקורבנו: ״תכננתי לעשות לך דברים גרועים אבל נכנסת ללב״

השודד לנער ששדד: ״תכננתי לעשות לך דברים יותר גרועים אבל נכנסת לי ללב״, כך עולה מכתב אישום שהוגש נגד תושב רמלה, בן 31, ששדד נער בן 17 לפני מספר שבועות.

על פי כתב האישום, ראה הנאשם נער בן 17, בסמוך לקניון בבאר יעקב, פנה אליו וביקש את עזרתו בקניית תרכובת מזון לתינוקות, סימילאק, לילד שלו. הנער נעתר לבקשת המשיב והשניים הלכו ירד לתחנת דלק מנטה הסמוכה למקום. משלא מצאו סימילאק בתחנת הדלק, אמר הנאשם לנער שיש מקום ברמלה ליד ביתו שמוכר סימילאק והוא הסכים ללכת עם הנאשם לכיוון רמלה.

עת הגיעו השניים לסמטה ברמלה, כך מתואר בכתב האישום, איים המשיב על הנער בכך שהוציא חפץ דמוי אקדח, החזיקו ביד ימין צמוד לרגליו, ודרש ממנו 400 שקלים. בתגובה, מסר הנער לנאשם 200 שקלים זה לא ויתר ואמר לו שהוא צריך 400 שקלים. הנער סירב ובתגובה, אמר השודד: ייאני אגיד לך את האמת, תכננתי לעשות לך דברים יותר גרועים אבל נכנסת לי ללב, אז תביא לי 400 שקלים ואני אשחרר אותך". הנער אשר חשש ונלחץ, מסר לו 200 שקלים נוספים וברח מהמקום.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי: ״מסוכנות הנאשם נלמדת מהעובדה כי ניצל תמימות המתלונן הצעיר בו פגש באקראי, שכל שרצה זה לסייע לו, וזאת על מנת לבצע את זממו ולשדוד את כספו באמצעות איומים בחפץ הנחזה לאקדח ללא כל מורא ופחד״.


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות