השודד לקורבנו: ״תכננתי לעשות לך דברים גרועים אבל נכנסת ללב״

תושב רמלה נאשם בשוד של נער בן 17 סמוך לתחנת דלק בבאר יעקב. בפרקליטות טוענים כי "ניצל את תמימות הנער על מנת לשדוד את כספו באיומי חפץ הנחה לאקדח"
אייל חן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

השודד לנער ששדד ״תכננתי לעשות לך דברים יותר גרועים אבל נכנסת לי ללב״, כך עולה מכתב אישום שהוגש נגד תושב רמלה, בן 31, ששדד נער בן 17 לפני מספר שבועות.

על פי כתב האישום, ראה הנאשם נער בן 17, בסמוך לקניון בבאר יעקב, פנה אליו וביקש את עזרתו בקניית תרכובת מזון לתינוקות, סימילאק, לילד שלו.

הנער נעתר לבקשת המשיב והשניים הלכו ירד לתחנת דלק מנטה הסמוכה למקום. משלא מצאו סימילאק בתחנת הדלק, אמר הנאשם לנער שיש מקום ברמלה ליד ביתו שמוכר סימילאק והוא הסכים ללכת עם הנאשם לכיוון רמלה.

עת הגיעו השניים לסמטה ברמלה, כך מתואר בכתב האישום, איים המשיב על הנער בכך שהוציא חפץ דמוי אקדח, החזיקו ביד ימין צמוד לרגליו, ודרש ממנו 400 שקלים. בתגובה, מסר הנער לנאשם 200 שקלים זה לא ויתר ואמר לו שהוא צריך 400 שקלים.

הנער סירב ובתגובה, אמר השודד: ייאני אגיד לך את האמת, תכננתי לעשות לך דברים יותר גרועים אבל נכנסת לי ללב, אז תביא לי 400 שקלים ואני אשחרר אותך".

הנער אשר חשש ונלחץ, מסר לו 200 שקלים נוספים וברח מהמקום.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי: ״מסוכנות הנאשם נלמדת מהעובדה כי ניצל תמימות המתלונן הצעיר בו פגש באקראי, שכל שרצה זה לסייע לו, וזאת על מנת לבצע את זממו ולשדוד את כספו באמצעות איומים בחפץ הנחזה לאקדח ללא כל מורא ופחד״.

10 שנות מאסר נגזר על דורס הנער ברק חורי ז"ל

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, ציון קאפח גזר 10 שנות מאסר על ערן אזולאי שהורשע בהמתה בקלות דעת ונהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, זאת לאחר שבמהלך יום כיפור פגע עם רכבו בברק חורי ז"ל וגרם למותו. השופט קפאח גם הורה לו לשלם 150 טלף שקלים פיצויים.

על פי כתב האישום בו הורשע אזולאי, בערב יום כיפור 2021, סמוך לשעה 19:00, הוא נהג ברכבו בכביש 4 לכיוון צפון, זאת לאחר שבשעות הצהריים שתה משקאות אלכוהוליים סמוך לבית חברו בבאר יעקב. נוכח כניסת החג, הייתה תנועת כלי הרכב בכביש מועטה ואיטית. אותה העת רכב ברק חורי ז"ל, 13, על אופניו בכביש 4 בנתיב נסיעתו של אזולאי ולפניו בכביש. במהלך רכיבתו, עצר חורי ז"ל על מנת לשאול עוברת אורח לכיוון נסיעתו. משהגיע אזולאי, אל מקום עצירתו, פגע בו בעוצמה עם חזית הרכב. כתוצאה ממעשיו של אזולאי נפצע חורי באורח אנוש וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו.

בגזר הדין, ציין השופט קאפח כי ״אופן נהיגת הנאשם ותוצאתה הנוראה פגעו בערך קדושת החיים ובחובה להגן על שלמות גופם ונפשם של המשתמשים בדרך ובכללם רוכבי האופניים. המעט שבאמירה זו מכיל את המרובה ואין בו כדי לבטא את עוצמת הפגיעה בקדושת החיים שהינה הערך הנעלה מכל בחברה מתוקנת ונאורה".


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות