חוזר למירוץ: דורון ברזילי מתמודד לראשות לשכת עוה"ד

ברזילי, שכיהן כראש הלשכה עד לשנת 2015, הסביר כי החליט להתמודד בשל מצבו העגום של הארגון בשנים האחרונות: "הגיע הזמן לעצור את הסחרחרה הזו"
מעיין לביא |

אתמול (יום ב') הגיש כנדרש עורך הדין דורון ברזילי שכיהן כראש לשכת עורכי הדין בין השנים 2011 עד 2015 את טפסי התמיכה בו לוועדת הבחירות בלשכת עורכי הדין. לדברי עו"ד ברזילי, מצבה העגום של לשכת עוה"ד, על רקע השערוריות שליוו אותה בשנים האחרונות, כל אלה הובילו אותו להתמודד פעם נוספת לתפקיד. "הפכנו מגילדה מקצועית לגוף שסכנה קיומית מרחפת מעל ראשו, מגוף שתכליתו להגן על שלטון החוק הפכנו מזוהים עם זילותו, אבל לא עוד, זה הזמן לעצור את הסחרחרה הזו, ולטפל בנושאי הליבה", אמר ברזילי.

"שמונה שנים בסך הכל עברו מאז שהסתיימה כהונתי כראש הלשכה", אמר ברזילי, שנים שבמהלכן ראיתי את הלשכה מתרחקת אלפי שנות אור מערכי הליבה שלה והופכת לגוף רווי אינטרסים, מוכה וחבוט מכל עבר".

בלי סיסמאות פופוליסטיות

לדבריו, כל כתבת תחקיר בשנים הללו על ציבור עורכי הדין "כווצה אותי, והכאיבה, לא זו הלשכה שהותרתי בתום כהונתי". עוד הוסיף ברזילי כי "בשתי קדנציות בלבד הפכנו מגילדה מקצועית לגוף שסכנה קיומית מרחפת מעל ראשו, מגוף שתכליתו להגן על שלטון החוק הפכנו מזוהים עם זילותו, אבל לא עוד, זה הזמן לעצור את הסחרחרה הזו, ולטפל בנושאי הליבה: הרפורמה, אמון הציבור במערכת המשפט, שכר טרחה הוגן, ועדת אתיקה מקצועית, הכשרות וליווי צעירים, החזרת הקליניקות המשפטיות, ופרסום משוב השופטים".

מערכת הבחירות הנוכחית בלשכת עורכי הדין שונה מכל מה שהכרנו עד כה כששמות שני ראשי הלשכה הקודמים נקשרו בשערוריות.

"בעיני החודשים הקרובים ושיתוף הפעולה שלי כראש הלשכה עם שר המשפטים, ראש ועדת חוק חוק ומשפט ותיאום עם נשיאת בית המשפט העליון הם שיגדירו את תפקידנו ההיסטורי כלשכה רלוונטית ואת יעודה. לא נאומים בכיכרות וסיסמאות פופוליסטיות אלא עבודה ואיזון בין שלטון החוק מערכת המשפט ונציגי החוק כולם", סיכם ברזילי.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות