15 חודשי מאסר לנהג משאית שתקף קשיש בגלל סכסוך בכביש

הנאשם, מוחמד גראב, גם יפצה את קורבנו ב-25 אלף שקלים לאחר שהודה והורה בעבירות של חבלה חמורה והיזק לרכוש. המשטרה: "צריך להעביר מסר מרתיע"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

כמעט מדי יום מתרחשות קטטות בשל ריבים על עניינים של מה בכך בכבישים והאלימות הפכה למכת מדינה של ממש. בימים האחרונים נגזרו על מוחמד גראב, נהג משאית 15 חודשי מאסר לאחר שהיכה קשיש שנהג ברכב.

בית המשפט אך הורה לפצות את הקשיש ב-25 אלף שקלים.

גראב, הורשע הנאשם על יסוד הודאתו בעבירות חבלה חמורה, חבלה במזיד לרכב והיזק לרכוש במזיד.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש על ידי יחידת התביעות של מחוז תל אביב, לפני שנתיים המתלונן, נהג ברכבו בתל אביב ועמו בנו, לאחר שהוא עקף את משאית, ירד הנאשם מהמשאית, וניגש למתלונן שישב ברכבו, חגור.

באותן נסיבות, התפתח סכסוך נהגים בין הנאשם למתלונן.

הנאשם, כך לפי האישום, תקף את המתלונן, עת ישב ברכבו, בכך שהכניס את ראשו וידיו דרך חלון הרכב והיכה בחוזקה מספר פעמים בפניו של המתלונן במכות אגרוף.

הנאשם שבר את משקפיו של המתלונן וקרע את חולצתו. בהמשך, אחז הנאשם ומשך בחוזקה במתלונן ובחולצתו על מנת להוציא את המתלונן בכוח מרכבו.

סכנה לציבור

לאחר שהוציאו כך מהרכב, מפורט עוד בכתב האישום, הפיל הנאשם את המתלונן ארצה והיכה אותו בכל חלקי גופו. הנער שישב עם הנאשם במשאית הצטרף אליו ויחד תקפו את הקשיש, בכך שבעודו שכוב על הרצפה היכו אותו בכל חלקי גופו ובפניו, וכן בעטו בגופו ובידיו. כתוצאה מכך, נגרמה למתלונן חבלה חמורה בדמות שבר ביד וחבלות של ממש בגופו ופניו. לאחר מכן הנאשם שבר את מראת הצד השמאלית ברכב, בעוד הנער בעט במראת הצד הימנית ושברה.

התביעה המשטרתית , טענה כי מדובר באירוע קשה, על רקע סכסוך דרך, במסגרתו הותקף המתלונן – אדם זקן, באכזריות, לעיני בנו, וכלל אף היזק לרכוש. עוד ציינה התובעת כי מדובר בתופעה המוכרת בפסיקה "תופעת הזעם בכבישים". עוד נטען כי "על בית המשפט להעביר מסר כי למעשים כאלה יש השלכות משמעותיות".

השופטת שלומית בן יצחק ציינה בהחלטתה כי אף שאין מדובר בתופעה חדשה, המציאות מלמדת כי בשנים האחרונות התפשטה עוד, הסלימה ולעיתים אף גבתה מחירים כבדים, עד כדי אובדן נפש.

"תקיפת המתלונן בוצעה באכזריות ובאלימות, ונוכח התמשכותה ועוצמתה אף חצתה את רף ההתעללות בקרבן. מעבר להיותה תקיפה מתמשכת, כאמור לעיל, כללו פרצי האלימות מכות שהופנו לכל חלקי גופו של המתלונן, לרבות לפניו, תקיפת הנאשם והאחר כללה אף בעיטות בו, בעודו שרוע חסר אונים על הקרקע. עצמת הכאב וההשפלה הכרוכים בכך ברורה. למתלונן נגרמו חבלות, אחת מהן חמורה, ובכל יש להעיד על עוצמתן של המכות שספג", כתבה השופות שלומית בן יצחק בגזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת שלומית בן יצחק


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות