6 שנות מאסר לנהג מיניבוס שגרם למותם של ארבעה

בתאונה שהתרחשה ביום העצמאות לפני 4 שנים, קיפחו את חייהם 4 אסירים שהיו בדרכם לטיול. חקירת התאונה העלתה כי הסיבה הייתה הנהג שנרדם על ההגה
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

נהג מיניבוס נרדם וגרם לתאונה שגבתה את חייהם של 4 מנוסעיו ופציעת נוסעים נוספים, נידון באחרונה ל-6 שנות מאסר וכן שלילת רישיון לצמיתות לכל דרגות הרישיון למעט דרגה B שלגביה תעמוד הפסילה על 20 שנה.

כמו כן השופטת הורתה לו לפצות את כל אחד ממשפחות ההרוגים ב-15 אלף שקלים וכל אחד מהפצועים בסכום של 8,000 שקלים.

מדובר היה במיניבוס של הרשות לשיקום האסיר, שהסיע אסירים לטיול ביום העצמאות לפני כ-4 שנים. מחקירת בוחני התאונות של מרחב השפלה ועל פי כתב האישום, בעודו בנסיעה במהירות של כ-90 קמ"ש נרדם הנאשם, יעקב שוויקי, בן ה-33 וראשו נשמט מטה.

בזמן זה סטה עם הרכב לצד ימין לכיוון הכניסה ליער, פגע בעוצמה רבה עם חזית הרכב בתמרור, ועלה עם גחון הרכב על מעקה הבטיחות.

כתוצאה מהפגיעה איבד הנאשם את השליטה על האוטובוס וחלקו האחורי נזרק לימין והוטח בעוצמה רבה בעמוד.

כתוצאה מכך דופן ימין אחורית וגג האוטובוס נעקרו ממקומם והאוטובוס המשיך בנסיעה אל תוך היער מרחק עשרות מטרים עד שנעצר מעצמו. כתוצאה מהתאונה 4 מהנוסעים נהרגו ו-4 נוספים נפצעו.

נרדם על ההגה

בהכרעת הדין, השופטת מגי כהן, אמנם קבעה שלא הוכח שהנאשם נרדם במהלך נסיעתו, אולם מהחלטתה עלה כי בכך יש חומרה יתרה כי מגרסת הנאשם עלה כי היה ערני במהלך הנהיגה, ישן שנת לילה מספיקה, וראה את הרכב ביציאה מהיער הנקטפים , אין כל הסבר לסטיית הנאשם מנתיבו וגרימת התאונה.

"הנאשם לא הגיב למתרחש בכביש, המשיך בנסיעה ישר תוך סטייה מנתיב נסיעתו, לא הבחין, בתמרור, במעקה הבטיחות ובעמוד החשמל, סטה מהנתיב לשול ימין והתנגש במעקה הבטיחות. הנאשם לא נהג כפי שנהג מן היישוב היה נוהג, לא האט את הנסיעה ולא הסיט את ההגה שמאלה על מנת להימנע מפגיעה במעקה הבטיחות", נכתב בהכרעת הדין.

בטיעוניה לעונש התביעה ציינה כי במעשה הרשלנות של הנאשם נלקחו חייהם של ארבעה מנוסעי הרכב ונחבלו ארבעה נוסעים נוספים. התביעה הוסיפה כי בתאונות קטלניות שמקפחות חיי אדם בכבישי הארץ נפגע הערך החברתי העליון של קדושת החיים ואף נפגע בטחון משתמשי הדרך.

רשלנות וחוסר מיומנות

השופטת כהן, ציינה בגזר הדין כי הנאשם נהג בחוסר מיומנות, וברשלנות, הביא את רכבו לסטות לימין הדרך ולהתנגש בגדר הבטיחות, וזאת כאשר שדה הראייה היה פתוח למרחק של 200 מ'. "הנתונים הנ"ל מעידים על נהיגה רשלנית גבוהה.

עוד יש להוסיף לכך כי המדובר בנהג מקצועי על אוטובוס ציבורי זעיר, שהנו רכב כבד, ובו נוסעים. היותו נהג מקצועי הינה נסיבה המעלה את רף הדרישות ואת סטנדרט הנהיגה הנדרש מהנאשם. חובת הזהירות המושגית הנדרשת מנהג מקצועי הינה חובת זהירות מוגברת", נכתב בגזר הדין.

שוויקי הורשע בגרימת מוות ברשלנות. ההרוגים נפגעו קשה ומותם נקבע במקום. הנוסעים שנפצעו סבלו מפגיעות בצוואר, בשכם, בחזה, משברים וחתכים. "במעשיו האמורים לעיל, גרם הנאשם בנהיגתו הרשלנית למותם של ארבעה בני אדם, ולפציעתם של ארבעה בני אדם נוספים גרם לחבלות של ממש כאמור", לשון גזר הדין.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מגי כהן


עו"ד נתנאל מויאל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות