נער בן 16 נאשם: השליך בקת"בים על רכב שהסיע יהודים

על רקע המתיחות בשכונת סילוואן, נאשם הקטין כי יידה בקבוקי תבערה במטרה לפגוע ביהודים שחלפו בקרבת מקום ברכב הסעות. הפרקליטות מבקשת להותירו במעצר
דניאל בן חמו |
בקבוקי תבערה, צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי לנוער הוגש כתב אישום נגד קטין, תושב העיר כבן 16, וזאת לאחר שיידה בקבוקי תבערה לעבר רכב הסעות שהסיע יהודים באופן מאובטח לשכונת סילוואן לפני כשבועיים.

על פי כתב האישום, הנאשם ואחרים הצטיידו בבקבוקי תבערה ואבנים, עטו על עצמם רעלות פנים והמתינו למעבר רכב הסעות. בעת שרכב הסעות, בו נסעו, בין היתר, ארבעה אזרחים המתגוררים בסילוואן ושלושה שוטרי מג"ב, התקרב לעברם, הנאשם והאחרים יידו לעברו חפץ גדול שפגע בעוצמה ברכב ההסעות, בקבוקי תבערה ואבנים. במסגרת ההתפרעות יידה הנאשם שני בקבוקי תבערה לעבר רכב ההסעות. אחד השוטרים שהיה במקום ירה לעברו, פגע בו וכתוצאה מהירי הנאשם נמלט מהמקום.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, מעשה טרור של הצתה בצוותא, פעולה בנשק למטרות טרור, חבלה במזיד בצוותא והתפרעות.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נכתב, בין היתר, כי מסוכנותו של הנאשם גבוהה יותר בתקופה זו "ובשים לב למתח הקיים באופן מוגבר בעת האחרונה הבאה לידי ביטוי בהתפרעויות החוזרות ונשנות בירושלים וסביבתה, בין היתר על ידי קטינים".

אישום: תושבת רהט ניסתה לבצע פיגוע בשער שכם

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד אסמה אבו תקפה, תושבת רהט כבת 31, וזאת לאחר שניסתה לבצע פיגוע באזור שער שכם בירושלים לפני כשבועיים. כתב האישום מייחס לנאשמת ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, החזקת סכין והפרעה לשוטר.

על פי כתב האישום, הנאשמת הצטיידה במספריים באורך 15 ס"מ, הניחה אותם בתיקה ויצאה לעבודה, וזאת במטרה לבצע פיגוע דקירה כנקמה על מותו של מוחמד אלעציבי. בהמשך היום הנאשמת הגיעה לאזור שער שכם בעיר העתיקה ונעמדה בסמוך לעמדת בידוק משטרתית, צפתה לעבר השוטרים שהיו בעמדה ובסביבה והמתינה להזדמנות לממש את תכניתה.

הנאשמת, כך נטען בכתב האישום, עוררה בהתנהלותה את חשדם של השוטרים והם ניגשו אליה. בהמשך לכך, ניסתה הנאשמת להכניס את ידה אל התיק והשוטרים ביקשו ממנה לבדוק אותו. בתגובה, החלה הנאשמת לברוח מהשוטרים במורד המדרגות הסמוכות לעמדה ומיד לאחר מכן נעצרה תוך שהיא בועטת בשוטרים ומתנגדת למעצרה.

במקביל להגשת כתב האישום בעניינו של אבו תקפה, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרה של הנאשמת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.


עו"ד דניאל טורמן אזולאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות