תושבי חברון ורמאללה נאשמים: הסיתו לטרור בהר הבית

השניים, כבני 18 ו-20 נאשמים כי הגיעו להר הבית בשבוע שעבר, הניפו דגלי חמאס וקראו קריאות המסיתות לאלימות. כתבי האישום הוגשו באישור היועמש"ית בהרב-מיארה
אייל חן |
דגלי פלסטין במסגד אל אקצא בחודש מאי אשתקד. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו כתבי אישום נגד שלושה נאשמים, תושבי חברון ורמאללה כבני 20-18, וזאת לאחר שהסיתו לטרור לפני כשבוע בהר הבית.

כתבי האישום הוגשו באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כנדרש בחוק.

והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום הראשון, הנאשמים מעטאן, בעודם ללא היתר שהייה בישראל, נטלו חלק בתפילות יום השישי השני של חודש הרמדאן בהר הבית לפני כשבוע.

לאחר סיום התפילה ובעודם מצויים בהר הבית, השתתפו הנאשמים בהתקהלות, תוך שהקהל מניף דגלי "חמאס" וקורא קריאות המסיתות לאלימות.

במהלך התהלוכה, מספר מתקהלים צילמו את הנאשמים משתתפים בתהלוכה, בעודם קוראים את הקריאות.

דגלי חמאס בבירה

על פי כתב האישום השני, הנאשם קואסמה, בעודו ללא היתר שהייה בישראל, הגיע לשער חוטה המוביל להר הבית כשהוא נושא תיק על גבו ובו צעיפי, דגלי וסמלי חמאס וכן דגלי "אלכאתלה אלסאלמיה", הזרוע הסטודנטיאלית של ארגון החמאס.

הנאשם עורר את חשדו של שוטר שפעל במקום וניגש אליו. השוטר ביקש ממנו להוציא את תכולת התיק, ומשהחל לעשות כן, עזב לפתע את תיק ופתח במנוסה.

השוטר, יחד עם שוטרים נוספים, החלו לרדוף אחריו והנאשם נמלט ונתפס בשלב מאוחר יותר.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של שהיה בלתי חוקית בישראל, הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, כניסה לישראל שלא כדין והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות