איך גנב האשראי קיבל את הקוד הסוד לכרטיס?

נאשם בן 61 מי-ם הורשע בעבירות מרמה לאחר שהתקשר לחברת אשראי, ביקש וקיבל את פרטיו של כרטיס גנוב ועשה בו שימוש באלפי שקלים. הוא נידון למאסר על תנאי
נעמה כהן |
אילוסטרציה

חשבתם שזה מסובך לגנוב פרטי אשראי? הסיפור הבא ממחיש את כמה זה קל, קל מדי. תושב ירושלים, חיים אליהו חביבי, בן 61, הורשע בגניבה, הונאה וקבלת דבר במרמה, לאחר שגנב כרטיס אשראי והשתמש בו לאחר שהתקשר לחברת האשראי, הציע עצמו כבעל הכרטיס בשל כך הצליח לקבל את הקוד הסודי לכרטיס וכן השתמש בכרטיס אשראי גנוב נוסף וביצע בו רכישות רבות.

באחרונה, בית המשפט גזר עליו עונש מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 שקלים.

חביבי, שבעבר שהה עם משפחתו בניגוד לחוק, בשטחי הרשות הפלסטינית מתוך רצון לקבל בה מקלט, הואשם והורשע בכך שגנב כרטיס האשראי ואילו בנו השיג באמצעות תכנת מחשב ייעודית את פרטיו האישיים של בעל הכרטיס.

חביבי התקשר לחברת האשראי, הציע עצמו כבעל הכרטיס בשל כך הצליח לקבל את הקוד הסודי לכרטיס.

בהמשך, משך באמצעות הכרטיס מזומן בחמש הזדמנויות בסכום מצטבר של למעלה מ-8,000 שקלים. במקרה אחר גנב חביבי כרטיס אשראי מאישה ובאמצעות הכרטיס ביצע רכישות רבות בסכום מצטבר של למעלה מ-14 אלף שקלים.

מצוקה ותחכום

בנו של חביבי הגיע להסדר טיעון מול נציגי התביעה. במסגרת הסדר הטיעון נגזרו עליו מאסר על תנאי וקנס בסך 500 שקלים ואילו על חביבי תוקן כתב האישום אולם ללא הסכמה עונשית.

התביעה טענה כי לחביבי 12 הרשעות קודמות בעבירות רכוש, פחות מכך במרמה ובעיקר בעבירות כלפי עובדי ציבור.

הוא ריצה כ-4 שנים מצטברות מאחורי סורג ובריח, ואולם היה זה לפני שנים ארוכות. הרשעתו האחרונה בעבירה של הונאה בכרטיס חיוב הייתה בשנת 2014.

הסניגורית ביקשה להסתפק בעונש צופה פני עתיד בהדגישה את נסיבותיו של הנאשם. הנאשם התנצל על המעשים, טען שפעל בשל מצוקה קשה הגם שהמעשים היו פסולים.

השופט, דוד שאול גבאי ריכטר, החליט לבסוף להסתפק במאסר על תנאי בשל חלוף הזמן.

יחד עם זאת, ציין השופט בגזר הדין כי הנאשם "אחראי באופן מלא למעשים המתוכננים באישום הראשון, שאף לוו בתחכום ובוצעו בצוותא.

מדובר בסכום לא מבוטל, וספק אם המעשים בוצעו באמת מתוך המצוקה הנטענת, נוכח תחכומם".

"באישום השני", הוסיף השופט בהחלטתו, "מדובר ברכישות בהיקף נרחב מאוד. גם בהנחה שהכספים הושבו לבעלי הכרטיסים, הרי שאותם כספים נגזלו מחברת האשראי, באופן שהנזק אינו מבוטל".


לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות