הסדר בייצוגית: סלקום תחזיר כסף ללקוחות בעבר ובהווה

העליון קיבל את הפשרה שאליו הגיעה חברת התקשורת בתביעה בה נטען כי חייבה ביתר לקוחות שהתנתקו מהשירות. במסגרת ההסדר היא תחזיר מעל 20 מיליון שקל
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
מרכז שירות של סלקום. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

בית המשפט העליון העניק תוקף להסדר פשרה אליו הגיעה חברת סלקום בתביעה ייצוגית בה נתבעה והיא תחזיר למעלה מ-20 מיליון שקל ללקוחותיה בעבר ובהווה לאחר שגבתה חודש חיוב מלא מלקוחות שהתנתקו ממנה, גם אם עשו זאת באמצע החודש ולא בסופו.

סלקום ערערה על פסק הדין של בית המשפט המחוזי מרכז, שקיבל את התביעה הייצוגית נגד סלקום והורה כי החברה ביצעה גביית יתר בסכום של כ-30 מיליון שקל ברוטו. סלקום ערערה לעליון, והחברה הגיעה בהמלצת השופטים לפשרה.

על פי הפשרה, סלקום תשלם לחברי הקבוצה סך סופי ומוחלט של 17.7 מיליון שקל, בתוספת מע"מ, וכן הפרשי הצמדה וריבית החל מאוקטובר 2015, בתוך שמונה חודשים ממועד פסק הדין בערעור. הפיצוי הכולל לחברי הקבוצה, שהינם מינויים של סלקום במועד הביצוע או אשר סכום זכאותם על פי הסדר הפשרה גבוה מ-40 שקל – ישולם על דרך זיכוי חשבונם בסלקום או העברה ישירה בביט, בהתאמה. ביחס למינויים אשר אינם עושים שימוש בביט, או שלא יאשרו את קבלת הפיצוי בביט בתוך שבעה ימים ממועד העברתו, יועבר הפיצוי בצ'ק שיישלח למענם.

התשלומים יבוצעו לחברי הקבוצה הזכאים באופן אקטיבי ויזום ע"י סלקום, ללא צורך בפנייה אליה. הפיצוי הכולל לחברי קבוצה שאינם מנויים של סלקום במועד הביצוע, ואשר סכום זכאותם על פי הסדר הפשרה נמוך מ-40 שקל – יועבר על ידי סלקום לקרן לתביעות ייצוגיות. כמו כן, סלקום תאפשר ביצוע בדיקה בממשק שבאתר שלה האם הפונה הוא חבר קבוצה זכאי.

עוד בכותרות: תושבי חברון ורמאללה נאשמים בהסתה לטרור

לבית משפט השלום בירושלים הוגשו כתבי אישום נגד שלושה נאשמים, תושבי חברון ורמאללה כבני 20-18, וזאת לאחר שהסיתו לטרור לפני כשבוע בהר הבית. כתבי האישום הוגשו באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כנדרש בחוק. והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים.

על פי כתב האישום הראשון, הנאשמים מעטאן, בעודם ללא היתר שהייה בישראל, נטלו חלק בתפילות יום השישי השני של חודש הרמדאן בהר הבית לפני כשבוע. לאחר סיום התפילה ובעודם מצויים בהר הבית, השתתפו הנאשמים בהתקהלות, תוך שהקהל מניף דגלי "חמאס" וקורא קריאות המסיתות לאלימות. במהלך התהלוכה, מספר מתקהלים צילמו את הנאשמים משתתפים בתהלוכה, בעודם קוראים את הקריאות.

על פי כתב האישום השני, הנאשם קואסמה, בעודו ללא היתר שהייה בישראל, הגיע לשער חוטה המוביל להר הבית כשהוא נושא תיק על גבו ובו צעיפי, דגלי וסמלי חמאס וכן דגלי "אלכאתלה אלסאלמיה", הזרוע הסטודנטיאלית של ארגון החמאס. הנאשם עורר את חשדו של שוטר שפעל במקום וניגש אליו. השוטר ביקש ממנו להוציא את תכולת התיק, ומשהחל לעשות כן, עזב לפתע את תיק ופתח במנוסה. השוטר, יחד עם שוטרים נוספים, החלו לרדוף אחריו והנאשם נמלט ונתפס בשלב מאוחר יותר.


עו"ד ניר סמוגורה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות