היום: כתב אישום נגד הצעיר שהיכה עם אחותו נכה

לאחר שמדינה שלמה הזדעזעה מהסרטון שתיעד את יצחק וספיר דמרי מכים נכה באמצעות הקביים לו, יוגש כתב אישום נגד האח. האחות: "חבל שמשאית לא עלתה עליו"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

לפני שבוע וחצי הזדעזעה המדינה מסרטון וידאו המתעד אח ואחות, יצחק וספיר דמרי, צעירים מבת ים, אשר נראים מכים ללא רחם בנכה באמצעות הקביים שלו לאחר שהתנגשו במכוניתו. היום (יום ב') יוגש כתב אישום נגד האח שרק בימים האחרונים נעצר על ידי המשטרה ואילו בינתיים בית המשפט החליט לשחרר את האחות ספיר דמרי, עוד לפני תסקיר המבחן שיקבע את מסוכנותה זאת בשל גילה הצעיר והיעדר עבר פלילי.

בחקירתה אמרה האחות: "תרשום אמן וכל הרוסים ימותו" ולאחר מכן אמרה: "חבל שלא משאית עלתה עליו, אם זה היה חוקי אני הייתי דורסת".

בכתב האישום שהוגש נגד האחות צוין כי נסיבותיו מגלות חומרה ומסוכנות גבוהה נוכח תקיפת המתלונן בצורה כה חמורה וברוטאלית, לאור יום, בפרהסיה, בטבורה של העיר בת ים, נכה המסתייע בקביים להליכה, על ידי ספיר ואחיה כאשר המתלונן שרוע על הכביש חסר אונים והיא ממשיכה להלום בו במכות באמצעות הקב שלו, כל זאת לאחר תאונת דרכים במסגרתה התנגשה באמצעות רכבה בחלקו האחורי של רכב המתלונן.

לאחר שהנכה נותר שרוע על הכביש, כך תואר עוד, נמלטה הנאשמת מהמקום כאשר האיצה את רכבה בסמוך למתלונן, ודרסה את הקב שהיה לצידו מבלי להשאיר פרטים או להגיש לו עזרה.

לאחר מכן היא נסעה למשטרה שם מסרה ידיעה כוזבת כי היא בעצמה הותקפה ע״י המתלונן, הצליחה לברוח בזמן שהמתלונן היכה את אחיה.

"אם תתלונן – נהרוג אותך"

לאחר שהאחות נסעה, פנה המתלונן אל יצחק שנשאר במקום וביקש שיישאר עד הגעת המשטרה.

יצחק בתגובה איים על המתלונן בעודו שרוע על הכביש באומרו: "אם אתה מתלונן עלינו אני אמצא ואהרוג אותך" ונמלט מהמקום בריצה וזאת מבלי שמסר את פרטיו למתלונן או סייע לו.

במשך כל הימים האלה, אחיה של הנאשמת שהה בצפון הארץ, בזמן שהמשטרה חיפשה אחריו ובסוף השבוע האחרון הוא נעצר והובא לבית המשפט שם הציג נציג המשטרה, רס"ב משה פויסטרו הצהרת תובע לפני יוגש נגד האח כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

"מדובר בתיק שחצי מדינה ראתה את הסרטונים כיצד החשוד ואחותו מכים אדם נכה עם קביים, האחות הכתה אותו עם הקביים. החשוד נמלט הוצא צו מעצר ובעיתוי שלא ברור מדוע הוא חיכה לכתב אישום בעניין אחותו, הוא הסגיר עצמו לתחנה הוא אמר שלא ידע שמחפשים אותו אבל היה בצפון כל התקופה", אמר רס"ב פויסטרו.

הסנגור טען מנגד שעל פי הסרטונים, רואים שחלקו של מרשו קטן, הוא מפריד בין האחות למי שלגרסתו תקף את האחות קודם. הוא לא נמלט, אף אחד לא פנה אליו והוא התייצב אתמול בתחנה.

מעצרו הוארך עד מחר, עת יוגש נגדו כתב אישום.

ישוחרר לביתו?

בינתיים, למרות שלא הוגש תסקיר מבחן בנוגע לאחות באשר למסוכנותה, בית המשפט החליט לשחרר אותה למעצר בית, זאת בשל גילה הצעיר והיעדר עבר פלילי. בחקירתה במשטרה היא חזרה שוב ושוב על גרסתה שהיא ואחיה הותקפו על ידי המתלונן, בכך שהוא תפס אותה בשתי ידיו בצווארה והחל לחנוק אותה וניסה ממש להרים אותה מהצוואר.

אחיה נחלץ לעזרתה וניסה להפריד וגם אז המתלונן תקף אותו עם הקביים שלו. רק לאחר שהראו לה את התיעוד היא נזכרה שנתנה כמה מכות למתלונן, לא ראתה בזה בעיה, וזה רק בגלל שהותקפה ראשונה.

בזמן הצפייה בסרטוני מצלמות הדרך אמרה המשיבה: ״מניאק בן זונה, רוסי, ספרתי ארבע מכות, ועכשיו תרשום שהוא נתן לי יותר. חרטא ברטה, מה רשמת בן זונה, אז תרשום אמן וכל הרוסים ימותו" ולאחר מכן אמרה: "חבל שלא משאית עלתה עליו, אם זה היה חוקי אני היית דורסת".

בהחלטת השחרור ציין בין השאר השופט אור ממון כי: "במקרה זה, דומה שנסיבות האירוע מצדיקות שחרור. מדובר במשיבה צעירה לימים והמסוכנות הנשקפת ממעשיה, אינה כזו שמחייבת המשך שהות במעצר זאת בפרט שיש חלופה טובה בדמות שתי מפקחות אשר גם נשמעו באולמי, והתרשמתי מהן בחיוב רב".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות