נעצרו חשודים בסחיטה ואיומים על קבלנים בצפון

המשטרה עצרה ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן החשודים כי איימו על קבלנים על מנת שיוותרו על מכרזים בהם זכו, בין היתר על מכרז לעבודות עפר בביה"ס בכרמיאל
%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%9f-%d7%9c%d7%95%d7%99 |
עבודות עפר,
אילוסטרציה. צילום: גילי יערי, פלאש 90

המשטרה עצרה הבוקר (יום א') ראש ארגון פשיעה מהצפון, מהנדס וקבלן החשודים בסחיטה באיומים של קבלנים אחרים לוותר על מכרזים בהם זכו מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון (אהו"ב) ובהם מכרז לביצוע עבודות עפר בהיקף של כ-25 מיליון שקלים בבית ספר לשוחרים בכרמיאל.

השוטרים פתחו בחקירה בגין חשד לסחיטה באיומים של קבלנים לוותר על זכייתם במכרז מטעם אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, לביצוע עבודות עפר בבי"ס לשוחרים בכרמיאל בהיקף של כ-25 מיליון שקלים.

על פי החשד, החשודים, ראש ארגון פשיעה, מהנדס וקבלן סחטו באיומים את הקבלנים שזכו במכרז, שיוותרו על זכייתם במכרז ויעבירו את ביצוע עבודות העפר לידיו של הקבלן החשוד, שהנו ״קבלן בית״ של ארגון הפשיעה עד כי הקבלנים הזוכים הודיעו למשהב״ט כי הם מוותרים על זכייתם במכרז.

בשל האיומים המתוארים, עד לרגע זה, ובחלוף שנתיים מאז פרסום המכרז, טרם החלו העבודות במקום.

בהמשך, אחד הקבלנים הזוכים במכרז התלונן על איומים נוספים שקיבל מהחשודים וזאת לאחר שזכה פעם נוספת במכרז משהב״ט בעבודות להקמת המכשול בגבול לבנון.

הבוקר (יום א') השוטרים עצרו את ראש ארגון הפשע בן 52 מראמה, "קבלן הבית" של ארגון הפשע בן 34 מירכא והמהנדס בן 58 מנהריה. החשודים הובאו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשון לציון.

עוד בחדשות: המשטר גילתה מי הצית את בית העירייה בצפת

במשטרה טוענים כי פענחו שני מקרי הצתה בצפון, שהתרחשו בשנה שעברה בבית העירייה בצפת ובסניף של ביטוח לאומי בקריית שמונה. ככל הידוע אין קשר בין שני המקרים.

בימים האחרונים, הוגשו לבית המשפט המחוזי בנצרת שני כתבי אישום נגד שלמה בן אליהו גז, בגין הצתת בניין העירייה בצפת ונגד דין קיטינג'ר, בגין הצתת סניף ביטוח לאומי בקרית שמונה.

על פי כתב האישום לפני מספר שבועות גמלה בלבו של גז ההחלטה להתפרץ לבניין העירייה בעיר צפת ולהציתו.

לשם מימוש תכניותיו, הגיע הנאשם למקום בשעות הלילה כשברשותו חומר דליק, מצית ופטיש. הנאשם שבר חלון בבניין ונכנס דרכו. הנאשם הגיע ללשכת ראש העיר, פרץ את הדלת, נכנס ללשכה והצית בתוכה אש.

לאחר המעשה, יצא הנאשם מבניין העירייה ונעצר בסמוך לו. לבניין העירייה נגרם נזק רב, הן מנזקי השריפה והן מנזקים נוספים שגרם הנאשם, המוערך בכ-400 אלף שקלים.

במקרה אחר הואשם דין קיטינג'ר, צעיר בן 22, בגין הצתת סניף ביטוח לאומי בקרית שמונה.

בכתב האישום צוין כי הנאשם החליט להצית את מבנה ביטוח לאומי בעקבות תסכולו מעובדי הביטוח לאומי. הנאשם הגיע למבנה הביטוח הלאומי כשהוא מצויד בבקבוקי בנזין, במצית ובתרסיס צבע וריסס על קירות המבנה – "1695 זונות שרמוטות תמותו אמן תקבלו סרטן" ו"תשרפו".

לאחר מכן, כך מפורט בכתב האישום, שפך הנאשם את תכולת בקבוקי הבנזין על הרצפה ועל הקירות בחזית המבנה והצית. כתוצאה מכך, פרצה להבה גדולה והנאשם עזב את המקום. האש שאחזה במבנה כובתה לאחר פעולות של כוחות כיבוי אש אשר הוזעקו למקום, עד לכיבוי האש נגרם נזק לקירות המבנה.


עו"ד חאלד סולחי

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות