השוטר איים על קצינת משאבי האנוש: "אפגע בך ובילדיך אם אפוטר"

ביהמ"ש הרשיע את השוטר ממג"ב, שהיה מועמד לפיטורין ואיים על הקצינה האחראית כי עליה "להיזהר עם הילדים שלה". השופט: "יש באמירה הזו כדי להפחיד ולהטריד"
גילי סיוון-כהן |
שוטר מג"ב, צילום: פלאש 90

בית המשפט הרשיע שוטר במשמר הגבול, בן 37, אשר בזמן שהיה מועמד לפיטורין, איים כי אם יפוטר יפגע בקצינת משאבי אנוש ובילדיה.

השופט ציין כי אף שהמזכר שעליו נרשמו הדברים לא נשמר, הם לא פגעו בהגנתו של הנאשם והצדיקו את ביטול כתב האישום מכוח טענת "הגנה מן הצדק".

על פי כתב האישום, מדובר בנאשם ששירת כשוטר משמר הגבול במשטרת ישראל והיה מועמד לפיטורין בהליכים שהתנהלו, בין היתר, על ידי קצינת אמ״ש (משאבי אנוש).

באחד הימים במשרדי מג״ב במכבים, בנוכחותם של מפקד הפלוגה בה שירת הנאשם ושוטרת נוספת המשמשת כמש״קית אמ״ש, נערך לנאשם הליך פיקודי של "ראיון מפקד" על רקע אי התייצבותו לעבודה, אך הנאשם סרב להכיר בטענות שהועלו בפניו וסרב לחתום על מסמך הריאיון.

התביעה טענה כי בשלב מסוים אמר הנאשם שקצינת אמ״ש מתנכלת לו ומבקשת לפטר אותו בכל מחיר והוסיף כי אם יפוטר, עליה "להיזהר עם הילדים שלה, הם יהיו בבית חולים" ואז קם ועזב את המקום.

הנאשם שהכחיש את האיומים, טען כי אכן שירת במשטרה כנטען, אך לא היה מועמד לפיטורים, שכן מי שמנהל את הליך הפיטורים זה מדור אמצעי משמעת במטה הארצי, "ולא קצינה כזו או אחרת".

הוא אישר בתשובתו כי אכן התקיים ראיון במשרדי מג״ב במכבים, אך הריאיון לא נסב על אי התייצבותו לעבודה כביכול, אלא על איחור בהתייצבות לעבודה, ואישר כי אכן סרב לחתום על מסמך הריאיון וסרב להכיר בטענות שעלו כלפיו.

"מטריד ומפחיד"

השוטרת שכתבה את סיכום הריאיון, העידה וציינה כי מלבד סיכום הריאיון רשמה בפתק בצד בנפרד את הנקודות החשובות בהן השוטר איים כלפי קצינת אמ"ש וילדיה באם הוא יפוטר. "אמרתי שחייב להעלות דיווח למעלה כי זה איום״ אמרה בעדותה. היא העידה שלא שמרה את הדף, והוסיפה : "דיווחתי למפקד שלי והוא המשיך את הטיפול. וזה התקשר אליה ואמר לה שהנאשם איים עליה בראיון". היא גם העידה על כך שהנאשם כעס והתלהם במהלך הריאיון, ובסופו של דבר לא רצה להקשיב לדברי מפקדו ויצא מהריאיון.

השופט שרון דניאלי, שהרשיע את הנאשם בעבירת האיומים, ציין בין השאר בהכרעת הדין כי אמירת הנאשם עולה בכדי איום. "הכרעה בשאלה זו לא נעשית על פי הערכתה הסובייקטיבית של קצינת אמ"ש (שבהחלט העידה שחשה מאוימת) או הערכתו הסובייקטיבית של מפקדה (שמיהר לדווח על כך למפקדו ולקצינה), אלא על פי אמת מידה אובייקטיבית של אדם מן היישוב, שעשוי היה להימצא במצבה של קצינת אמ״ש. באמירה כזו, שמשתמעת ממנה כוונה לפגוע בילדים, יש בהחלט כדי להפחיד ולהטריד אדם, במיוחד על רקע היכרותה הקודמת עם הנאשם, תלונותיו כלפיה ואף על רקע השיחה הקודמת שלה עם מפקדו הישיר", כתב השופט דניאלי בהכרעת הדין.


עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות