כתב אישום: הסיעו מחבל לתל אביב תמורת 100 שקל

חמזה אבו גאנם מרמלה, ועומר אזברגה מכסיפה, עומדים לדין על הסעת המפגע שביצע את הפיגוע בדיזנגוף בו נרצח אור אשכר ונפצעו מיכא אוסדון ורותם מנסנו
אייל חן |
זירת הפיגוע בדיזינגוף. צילום: פלאש 90

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד חמזה אבו גאנם, בן 32 מרמלה ועומר אזברגה בן 24 מכסיפה, בגין הסעת המחבל אשר רצח את אור אשכר ופצע את מיכאל אסודון ורותם מנסנו.

השניים מואשמים רק בהסעת שב"ח מאחר וטענו כי לא ידעו שמדובר במחבל.

לפני כשבועיים, ארע פיגוע רצחני ברחוב דיזינגוף בעיר תל-אביב, במהלך הפיגוע נפצעו שלושה באורח אנוש, קשה וקל, כאשר המפגע ירה בצווארו של אור אשכר אשר אושפז במצב אנוש בבית-החולים "איכילוב" שבעיר תל-אביב, שם נפטר מפצעיו וכן, בכתפו הימנית של רותם מנסנו ובפניו של מיכאל אסודון, אשר אושפזו אף הם בבית החולים.

אזברגה ואבו גאנם, הינם בני־דודים שהסיעו את המפגע, תושב נעלין, אשר לא החזיק בידו אישור או היתר שהייה כדין אל ליבה של העיר תל־אביב בערב יום חמישי, צאת חג פורים, בשעה בה מבלים רבים שהו ברחובותיה של העיר ופקדו את בתי־העסקים שבה ומקומות בילוי נוספים. אבו גאנם סיע את המפגע ממחסום מכבים אל מחסום חשמונאים, שם פגשו הם את אזברגה שהסיע את המפגע אל רחוב דיזנגוף בעיר תל-אביב וזאת בתמורה לסך של 100 שקלים.

"לא ידענו"

השניים הודו בהסעת המפגע אך בסתירה לחומרי החקירה טענו כי לא ידעו שהמדובר בתושב זר השוהה בלי אישור והיתר שהייה כדין, שכן אספו אותו מהצד הישראלי של המחסום. "מנעלין יצאתי לשילת. יש לי עבודות שאני לוקח משילת למחסום מכבים, על כל עובד אני מקבל חמישה שקלים. אותם אנשים שאני אוסף ככה זה לא דרך חברה, אני לוקח אותם על הדרך, מה שיהיה יהיה… את הפועלים הורדתי במחסום מכבים, וביציאה עצר אותו בחור, שאל אותי "אתה מוחמד", אמרתי לו שלא. אמר לי שהוא מחכה שלוש שעות לבן אדם בשם מוחמר והוא לא בא… הוא אמר שהוא צריך להגיע לתל אביב דחוף ושאל אותי אם אני יכול לקחת אותו", סיפר אבו גאנם בחקירתו בה הודה שכאשר אוסף נוסעים מהמחסום לא בודק את פרטיהם. עוד לעניין כך – אזברגה בחקירתו ציין בפני חוקריו כי אבו גאנם נוהג להסיע שוהים בלתי חוקיים, אך לאחר מכן חזר בו.

אזברגה בחקירתו מסר גרסה שונה מזו של אבו גאנם לעניין הסעת המפגע, הוא תיאר כיצד אבו גאנם ציין בפניו כי מדובר בפועל אותו נוהג להסיע כחלק מעבודתו, ואמר לו לקחת את אותו פועל בדרכו לתל אביב. לעניין התשלום בעבור הנסיעה אל העיר תל-אביב – בחקירתו הראשונה של אזברגה בפני שירות הביטחון הכללי, ציין בפני חוקריו כי קיבל מהמפגע סך כולל של 100 שקלים במזומן בעבור הנסיעה לעיר תל־אביב, בהמשך, שינה גרסתו וחזר בו. עוד הוא ציין כי משעלה המפגע לרכבו, ציין בפניו את הצורך להגיע בדחיפות לרחוב דיזינגוף בתל־אביב.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צויין כי אבו גאנם נעדר הרשעות פליליות אולם בהתאם להודאתו ולגרסת אזברגה, הדבר נובע רק מכך שלא נתפס, מאחר והוא עצמו התוודה כי אינו בודק את כל נוסעיו, אותם אוסף בסמוך למחסומים שבין .שטחי ישראל לבין שטחי הרשות הפלסטינית וכדבריו: "מה שיהיה יהיה״.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות