זוג הורים מהמרכז נאשם בפגיעה בבתם התינוקת

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ההורים היכו את התינוקת, כבת חצי שנה, וגרמו לה לשברים בגולגולת ולדימומים פנימיים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד זוג הורים, תושבי המרכז, שהתעללו ותקפו את בתם התינוקת, בהיותה בת חצי שנה בלבד וגרמו לשברים בגולגולת, דימומים פנימיים ועוד.

כתב האישום מייחס להורים עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי והזנחת מושגח.

מכתב האישום שהגישה עו"ד שיר בן דוד-כהן עולה כי ההורים נהגו לתקוף את התינוקת יחד וגרמו לה לחבלות קשות. למשל כך, במקרה אחד חבל האב בפניה ובגפיה של התינוקת וגרם לה פצעים ונפיחות בפניה ופצעים בידיה. למרות שהאם ידעה על מעשיו של האב, נמנעה מלדווח.

במקרה אחר עת שהו בדירת שכנתם, משכו ההורים את התינוקת זה מידיו של זו וטלטלו אותה בכוח ובאופן שגרם לה לדימומים ברשתיות, שבר בגולגולת ודימומים מוחיים.

כמו כן במספר הזדמנויות שונות, תקפו הנאשמים את התינוקת וגרמו לה לחבלות קשות בכל חלקי גופה, בין היתר לשברים בגולגולת ובעצמות אחרות של גופה, דימומים פנימיים, חתך בלשון, כוויות, פצעים ועוד.

בנוסף, בחלק מן המקרים, מסרה הנאשמת מידע כוזב לגורמי רפואה, ביחס לאשר אירע או לא אירע לתינוקת ובמקרים אחרים, נמנעו ההורים מלדווח לגורמי רפואה על אודות החבלות שגרמו לתינוקת תוך הפרת חובתם לדאוג לבריאותה. לאור מסוכנותם של ההורים לתינוקת, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להשית על ההורים תנאים מגבילים ולהרחיקם בצו ממנה.

עוד בחדשות: תושב שילה נאשם בידוי אבנים על פלסטינים

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד דוד רבינוביץ', תושב שילה כבן 20, וזאת לאחר שיידה אבנים לעבר משאית פלסטינית בציר אלון והתעמת עם חיילים שהגיעו למקום. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני ותקיפת עובד ציבור.

על פי כתב האישום, הנאשם הגיע יחד עם אחרים, לכניסה לכפר אל מועייר, על כביש – 458 , המכונה גם "ציר אלון", סמוך לישוב כוכב השחר כמחאה על יידוי אבנים כלפי מכוניות של יהודים שהתרחש מוקדם יותר באותו היום והוא כיסה את פניו ברעלת פנים, וכך עשו גם חלק מהאחרים.

זמן קצר לאחר הגעתם נסעה בכביש משאית עם לוחית זיהוי פלסטינאית והנאשם יידה אבן לעבר המשאית בעודה נוסעת במהירות של כ- 10 קמ"ש והאבן פגעה במשאית. גם אחרים שהיו במקום, שזהותם אינה ידועה למאשימה, יידו מספר רב של אבנים לעבר המשאית. הנאשם והאחרים עשו כן בעומדם במרחק של חמישה מטרים מהמשאית, במטרה לפגוע במשאית ובנוהג בה, בשל היותו ערבי ומתוך מניע של עוינות כלפי הציבור מחמת דת או מוצא לאומי אתני. כתוצאה ממטח האבנים, נופצה השמשה הקדמית של המשאית, ונהג המשאית עצר את נסיעתו.

לאחר מכן התעמת הנאשם עם חיילים מגדוד שמשון שהגיעו למקום כדי למנוע יידוי אבנים על רכבים, ולמנוע חסימת הציר. במסגרת עימות זה דחף הנאשם את החייל ס. וכן ואת החייל ר., כדי להפריע להם מלמלא את תפקידם.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות