עיריית עכו דורשת: שינוי של שיטת חישוב הארנונה

העירייה מבקשת לבטל תשלומים עבור השטחים המשותפים ולאפשר את שינוי שיטת חישוב הארנונה. ראש העיר לנקרי: "אין סיבה שנשלם יותר בגלל חוק מלפני 30 שנה"
גילי סיוון-כהן |
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. "התושבים לא צריכים לשלם יותר". צילום: פלאש 90

עיריית עכו הגישה עתירה למתן צו על תנאי נגד שר האוצר ושר הפנים, בבקשה לבטל את שינוי שיטת חישוב הארנונה שתקל על תשלומי התושבים, ותבטל את התשלומים עבור השטחים המשותפים.

הבקשה הינה לאפשר תקנה חלופית לשינוי שיטת חישוב הארנונה שתקל על תשלומי התושבים שתבטל את התשלומים עבור השטחים המשותפים. "אין סיבה שתושבי העיר עכו, או כל עיר אחרת יאלצו לשלם על שיטחי הברוטו, בשל חוק מלפני 30 שנה", אמר ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי.

העירייה ביקשה בעתירה לשנות את תקנת ההסדרים משנת 85, שאינה מאפשרת לרשויות עצמן לשנות שיטת חישוב קבועה בצווי ארנונה , מדובר בתקנה ישנה מלפני 30 שנה.

שיטת החיוב המקובלת כיום היא שיטת "ברוטו-ברוטו" שכוללת בתשלום הארנונה את שטחי קורות החוץ והפנים וכן את כל השטחים המשותפים.

מטרת העירייה הינה להקל, ככל שניתן, על התושבים ולהפחית עבורם את תשלומי הארנונה.

הסכמת בג"צ לעתירה, תאפשר שינוי שיטת החישוב על ידי הרשויות עצמן, והפחתת הנטל על התושבים.

כיום רק המשיבים- שר האוצר ושר הפנים מוסמכים, מכח חוק ההסדרים במשק לתקן את השיטה.

תקנה 3 (ב) לחוק ההסדרים קובעת איסור מוחלט על הרשויות המקומיות לשנות את שיטת החישוב.

השרים קבעו תקנות "שנתיות" שהביאו לשוני בין שיטות החישוב הנהוגות ברשויות המקומיות השונות. בכל רשות הוקפאה שיטת החישוב שהייתה נהוגה בצו הארנונה לפני 30 שנה.

לנקרי: "נאבק בדרכים המקובלות"

חוק ההסדרים הקיים מסמיך, רק את שר האוצר והפנים בקביעת שימושי נכס מיקום וסיווג לצורך הטלת ארנונה והעירייה מציינת בעתירה, כי הותרת החיוב המלא על השטחים המשותפים מעוררת תחושה קשה של אי צדק בקרב תושבי הרשויות, בהן מחושבים השטחים המשותפים.

ראש העיר, שמעון לנקרי: "אאבק, בדרכים המקובלות, בחוסר צדק הנעשה בחישוב הארנונה. אני בטוח שבית הדין הגבוה לצדק, יחזיר לנו הרשויות המקומיות את הסמכות בקביעת הסכומים ומבנה הארנונה. אין סיבה שתושבי העיר עכו, או כל עיר אחרת יאלצו לשלם על שיטחי הברוטו, בשל חוק מלפני 30 שנה".


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות